• Äldre 19 Feb 23:31
    4274 visningar
    15 svar
    15
    4274

    crazyy annolundatema

    Hej va har ni för spännande annolunda teman eller bröllops Tjosan

    Vi va sugna på utlandet ned närmaste men 300000 finnss inte så nu tänker vi om men vill gö nått totalt annolunda va ha ni gjort o va ha ni föt ideer

  • Svar på tråden crazyy annolundatema
  • Äldre 20 Feb 00:15
    #1

    Tjosanhoppsanhejsan, hur annorlunda vill du ha det? Blått-tema? Ufotema? 50-tals-tema? vilda western-tema?  ..Maskerad eller bara lite "ihopknytar"-tema?

  • Äldre 20 Feb 10:49
    #2

    Vi hade medeltidstema Glad

    Största tipset jag kan ge dock är att hitta något som representerar ER och som inte är något "bara för att-tema" för då kan det kännas lite krystat.
    Lägg också tid (och pengar) på detaljerna. Vill man exempelvis ha folkparkstema så kanske det inte känns så mycket folkpark att vara i en modern lokal eller en lada (för att välja två ytterligheter) och det enda som känns "folkpark" är korven ni bjuder på som nattvickning... 
    Alltså överdrivet, men för att visa lite på att känslan och stämningen är viktig, ni tar med era gäster på en resa liksom, även om den inte är i rum så kan den vara i tid eller i parallella universum.
    Så att tänka igenom att allt passar ihop är a och o.


    Lite bilder från oss som inspiration.


    Inbjudan satte en del av stämningen:




    Dukning i en modern lokal får man ta till det lite för att få det att kännas som en gammeldags riddarsal


    Underhållning


    Maten

  • Äldre 20 Feb 16:21
    #3

    Försök att binda ihop era intressen och forma det till ett tema.

    men annars exempel:  20tal/maffia, filmtema, 1700tal, strand, 

    Vi hade medeltid/LOTR som tema, då det var ett stort delat intresse hos oss och ingen av oss ville ha marängklänning eller kostym.

  • Äldre 20 Feb 16:57
    #4

    Vilka härliga bilder Chicita! :) Så vacker du var! Härlig stämning kan jag tänka mig! Motsatsen till stelt :D

    Du kanske också har lite inspirationsbilder från ditt bröllop, Endora, som du vill dela med dig av? :)

    Så roligt att se på lite speciella och annorlunda uppstyrningar! :)

  • Äldre 21 Feb 00:37
    #5

    Underbart

    Vi är öppna för de mesta o gillar att bjuda på oss själva så

    Alla förslag är välkomna

    Vem vet vi kanske kör playboy sa sambon ida

    Haha kanin på bröllop m släkt big nono

    Men underbara ideer

  • Äldre 21 Feb 12:03
    #6

    Tack Pess Soligjlmb - vad har ni för intressen eller hobby's? 

  • Äldre 21 Feb 14:58
    #7

    Alltså vi är jätte öppna

    Jag skulle kunna tänka mig prinsess tema o sambon jakt o fiske o natur

    Samtidigt ska de va kul för barn

    Så.. hyra en båt o åka i skärgården efter cermonin är ett alt

    O samtidigt ha vi skrattat o sagt att vi hyr ett badhus

    De de stuper i är vi är många med ätstörningar så spa tema gick bort

    O sen är inte alla så lättsamma att få igång o typ klä ut sig så gästerna får liksom ha en detalj eller klädsel i nån basic färg

    De blir jag o sambon som bjussa på oss

    O mat är ju ett problem just med ätstörningarna men defå vi lösa senare

  • Äldre 21 Feb 15:24
    #8

    Ok lite förslag då Glad
    ----------------------------------------------
    Färgtema-extreme:


    Be alla att ha något i en viss färg på sig. Om man vågar så kan man klä sig helt i den färgen annars kanske man kan ha ett halsband, ett hårsmycke, slipsen eller liknande och så hänger ni HÅRT på den färgen och accentfärger till dekorationer.

    Ni kan till och med försöka färgmatcha maten i den mån det går ;) 
    Exempelvis rödbetsrisotto på en bädd av gröna grönsaker till förrätt (tema lila och grönt)


    ------------------------------------------------
    "Kom som du är-tema"


    Börja inbjudningskortet med "hej, vad har du på dig? skriv ner exakt vad du har så du kommer ihåg det, för det är vad vi vill att du bär på vårt bröllop"


    Där kan det passa med buffé i knytkalas-stil. Alltså alla rätter behöver inte räcka till alla personer, men ni ser till att det finns tillräckligt mycket mat så alla blir mätta ändå.

    --------------------------------------------------------
    Tema- kräftskiva, julafton eller midsommarfest.
    (strunta i vilken tid på året det är, midsommarfest mitt i vintern eller julaftons-fest mitt i sommaren kan vara jättekul) 

  • Äldre 21 Feb 15:44
    #9

    Fantastiskt

    kom som du är är ju en kul ide samtidgt som en högtid i fel tid

  • Äldre 21 Feb 17:06
    #10

    Högtids-tema... *spinner vidare*


    Klädd julgran i ett hörn, minimajstänger och flaggstänger på borden, påskäggsjakt där man får en siffra som överensstämmer med en siffra på bordsplaceringen, lägg eventuella paket under granen och ha julklappsöppning istället för tårtskärning och om ni vill så kan ni ju då ha lagt paket till gästerna därunder också (behöver inte vara något dyrt, lite favorit-te, ett par digistivekex kanske? om ni tänkt ha favours alltså)...
    Duka med kräfthattar och haklappar men med nyårsblingat bord... eller tja :)

  • Äldre 21 Feb 17:07
    #11

    Inbjudningskort? Tungan ute

  • Äldre 21 Feb 23:20
    #12

    Haha underbart vet dock inte hur man ska få stil påne o sambon nappade inte.

  • Äldre 21 Feb 23:52
    #13

    Vad har din sambo för tankar? 


    Det gäller ju att börja i ett hörn och nysta liksom Glad

  • Äldre 22 Feb 10:30
    #14

    Sambon tyckerbatt vi ska rymma men ja ha gammla släktinhar kvat som ja vill ha med på vigseln

  • Äldre 22 Feb 12:24
    #15

    Kan ni utgå ifrån det?


    Han vill rymma... Kan ni ha fängelse/utbrytningstema?
    Inmarsch till Mission impossible eller liknande.

Svar på tråden crazyy annolundatema