• Blivande brud 2015

    Hair Team i Uppsala - Vad tyckte ni som har gjort er makeup och frisyr där?

    Hej Uppsalabrudar!

    Jag håller på att leta ihjäl mig efter en bra frisör och makeup-artist till min stora dag och helst vill jag bli sminkad på samma ställe som jag gör bruduppsättningen.

    Hair Team i Uppsala har brudpaket där allt som jag vill ha ingår.. 

    Men jag är lite nojig och har fått för mig att en frisör som också gör makeup inte är lika bra som en som enbart är makeup-artist. Jag har även hört frisörer nämna att det aldrig blir samma sak att sminka sig hos en frisör, som hos en "riktig" makeup-artist, då frisörer ofta bara har gått en kortare kurs och lärt sig grunderna..

    För tre år sen gjorde jag en håruppsättning på Hair Team när jag skulle gå på en väns bröllop och jag vart verkligen SÅ NÖJD med håruppsättningen! Dock så gjorde jag inte sminket där den gången eftersom det var för dyrt för mig då, så istället gjorde jag det på Kicks som var ca 300 kr billigare. Kan tilläggas att kvinnan som gjorde min makeup på Kicks var grymt duktig och jag har aldrig känns mig så snygg/vacker i hela mitt liv, som jag gjorde den gången.

    Så då kan man tänka sig att jag borde gå till Kicks och göra brudsminkningen där också.. Men kruxet med dem är att de inte har något eget rum för den som blir sminkad utan man sitter mitt i affären och det tyckte jag var rätt jobbigt sist med alla andra kunder som stod i en ring runt och glodde, och jag skulle tycka att det var ännu jobbigare att behöva göra det på min bröllopsdag. För säkerhetsskull så har jag har även frågat om deras makeup-artister gör hembesök innan jag strök dem helt från min lista, men tyvärr inte.
     
    Däremot är jag som sagt väldigt nyfiken på hur duktiga Hair Team är på makeup?

    Jag vart ju väldigt nöjd med håret där och tyckte att dem var super-professionella, och vad jag har läst och hört om dem så tycker i stort sett alla det som har klippt sig där. En annan sak som talar för att dem bör vara duktiga även på makeup-delen är deras pris: 4 000 kr för både hår och makeup. När det kostar så mycket så är det ju skamligt om inte allt, makeup som hår, blir tipptopp tycker jag!

    Men trots detta så är jag fortfarande osäker på om jag vågar boka en brudpaket på Hair Team med allt inkluderat. Man vill ju liksom inte råka ut för att betala så mycket pengar och sen inte få bli nöjd på sin egen bröllopsdag.

    Så nu behöver jag er hjälp - Vad har ni som valt brudpaketen eller gjort annan makeup på Hair Team tyckt?

    * Vart ni nöjda med allt?
    * Vad vart ni nöjda/inte nöjda med?
    * Vart ni lika nöjda med sminket som frisyren?
    * Höll frisyren och sminket hela dagen?

    Jag skulle bli så galet tacksam om ni kunde svara på dessa frågor för just nu har jag verkligen kört fast och vet inte alls hur jag ska göra!


      
Svar på tråden Hair Team i Uppsala - Vad tyckte ni som har gjort er makeup och frisyr där?