• Carolina88

    Bra plats för fest i stockholm??

    Ja men säkert som alla andra, letar man sig blodig!


    Vi har liksom ingen plats som är "vår" och det ända vi vill är att dagen ska blir grym. Att maten som serveras ska vara god och att gästerna ska ha trevligt.

    Vi har inte satt någon budget, men som det ser ut nu är vi mellan 60-65 personer och vi vill väll inte att kostnaden stiger högre än 65000 kr för festen.

    Några tips?

    Vi har kollat på en del olika, men inget känns 100 % ännu.

    Tacksam för svar.
    Carro

  • Svar på tråden Bra plats för fest i stockholm??
  • Catten

    Hej Carro!

    Det finaste som Stockholm har är Skärgården, enligt min mening. Till exempel Dalarö som ligger nära Stockholm med bilväg hela vägen ut. Där finns det tre ställen, Smådalarö Gård som är lite Dyrare samt Hotell Bellevue och Hotell strand som jag tror att din budget kan klara.  Utö värdshus är oxå fint, mem där måste ni åka båt och det kostar ju lite extra. Det finns ju många andra fina ställen i Skärgården oxå. Så mitt tips till dig är att kolla upp detta.


    Lycka Till

  • Sthlm2015

    Du kanske kan leta efter lite herrgårdar söder/norr/väst/öst om Stockholm? Utan att för den anledningen ligga utanför länet/staden! Rekommendation, Druidborgen och Skärholmens gård. De kan nog hamna under/runt er budget.

  • kochen93

    Jag kan rekommendera Bergendal norr om stan, en jättefin herrgård där matkuverten kostar 675/person. De har en hemsida du kan besöka, där står allt.

  • augusti

    På bergendal blir det mkt dyrare än er budget, vi har 50 gästeroch har kollat med dem men det skulle bli jätte mkt mer pga lokalhyran och drickan också.

    När vi planerade sommarbröllop bokade vi en båt som heter borgila och mat från kockrocken, det skulle gå på 30000 för båten och 16000 för mat. Ett tips. Alkohol fick man ta med själv.

Svar på tråden Bra plats för fest i stockholm??