• Äldre 28 Jan 01:29
    2544 visningar
    2 svar
    2
    2544

    Säljes: Blå löpare, blå/silver tyll, bordskjolar

    Vi gifte oss i somras och nu ligger alla sakerna hos min syster i Norrköping och tar upp plats. Nästan allt importerade vi från USA. Vi har massvis av dekorationer och saker till dukning och dekoration av toppkvalitet. Jag kommer att lägga ut flera annonser. Alla sakerna var helt nya (med undantag av de antika blomvaserna) och bara använda en gång på bröllopet. Kostnad för sakerna ligger på ca 45% av inköpningskostnaden. Alla saker finns för avhämtning i Norrköping, eventuellt Gamleby (Småland) eller kan skickas mot kostnad av frakt. Vissa sköra saker rekommenderas inte skickas per post.
    Temat var british teaparty på seglarklubb Glad
     

    Är någon intresserad av alla dekorationer så kan rubb och stubb köpas för 12 800 kr som paketpris.


    Två vita plisserade bordskjolar/bordskappor som vi använde till honörsbordet. 17 och 21 fot eller 5.2 och 6.4 meter breda/långa vardera och standard 76 cm från golv till bordskanten. Dessa är gjorda av tyg, inte duni varianten. Kan tvättas i maskin. Har kardborre band är påsytt och det finns 50 plastklämmor med kardborrefäste som kan justeras att passa 1.9 cm upp till 4.5 cm tjocka bordskivor. Ger ett mycket stiligt intryck. Importerade från USA och använda 1 gång på vårt bröllop. Pris på bordskjolarna är 370 kr och 430 kr respektive och klämmorna kostar 5 kr st. Det är rekommenderat att ha en klämma var 25 till 30 cenitmeter.


     


    Mellanblått och silverfärgat tylltyg av hög kvalitet. Mjukt och fogligt.


    1 rulle med ca 6.8 meter mellanblått tyll. 130 cm brett. Oanvänt. 90 kr.


    1 rulle med oanvänt silverfärgat tyll tyg. Ca 9.2 meter och 130 cm brett. 120 kr. 


    Finns också en rulle med ca 20 cm brett och ca 15 meter långt blått tyll i mellanblått. 15 kr


    Det finns också tyllstycken av samma material som användes en gång vid bröllopsfesten. Det är paketerade i påsar och kan köpas per färg. I silver finns det en påse med 4 längder som är ca 7 meter långa och en som är ca 5 meter.


    I mellanblått finns det 2 längder som är ca 5 meter och 4 som är ca 7 meter.


    Påse med grått tyll 200 kr. Påse med mellanblått tyll 230 kr. Allt tyg har tagits väl om had om är i bra skick. Vi använde tyget för att drapera som gardiner över fönster och att dekorera väggar och baren med i lokalen vid bröllopet. Superbra att gömma saker som man helst inte vill ska ses.


     


    Löpare i mellanblå färg. Jag sydde dem själv eftersom jag inte kunde hitta rätt färg i butikerna. 100% bomull. All använda dukar har blivit tvättade.  Alla dukarna är 40 cm breda.  4 nya/oanvända och 9 tvättade dukar är 210 cm långa. 2 dukar är 280 cm långa. 1 duk är 220 cm och 2 dukar är 170 cm långa.


    Total 18 dukar. Priset satt efter halva priset på metervaran av tyg.  Dukarna som är 280 cm kostar  65 kr styck och resten som är runt 2 meter långa kostar 50 kr st. Det finns även en stuvbit i samma tyg över som är ca 120 cm gånger 137 cm. Tyget nedan ser lite mörkare ut än det igentligen är. 
  • Svar på tråden Blå löpare, blå/silver tyll, bordskjolar
  • Äldre 28 Jan 22:24
    #1

    Är det ljusblått eller mer klar blått?

  • Äldre 28 Jan 22:39
    #2

    Det är en mellanblå färg. Så något mitt emellan Glad 

Svar på tråden Blå löpare, blå/silver tyll, bordskjolar