• KLina

    Säljes: Stolsöverdrag och stolsrosetter

    Vi gifte oss i somras och nu ligger alla sakerna hos min syster i Norrköping och tar upp plats. Nästan allt importerade vi från USA. Vi har massvis av dekorationer och saker till dukning och dekoration av toppkvalitet. Jag kommer att lägga ut flera annonser. Alla sakerna var helt nya (med undantag av de antika vaserna) och bara använda en gång på bröllopet. Kostnad för sakerna ligger på ca 45% av inköpningskostnaden. Alla saker finns för avhämtning i Norrköping, eventuellt Gamleby (Småland) eller kan skickas mot kostnad av frakt. Vissa sköra saker rekommenderas inte skickas per post.
    Temat var british teaparty på seglarklubb Glad


    Är någon intresserad av alla dekorationer så kan rubb och stubb köpas för 12 800 kr som paketpris.


    71 stolsöverdrag i vitt tyg. Köpta i USA. Passar fällstolar men vi använde dem till vanliga stolar och det gick bra som kan ses på fotona. 9 av överdragen är oanvända i sina påsar, 9 har lite större fläckar nedtill men går nog bort i tvätten. De använda hann vi inte tvätta innan vi åkte tillbaka till USA så de ligger i säckar. Materialet skrynklar inte mycket och kan tvättas i varm vatten och tumlas på låg värme. Mått:  Golv till toppen av ryggstödet är 86 cm, ryggstödetsmåttet är 53 cm brett och 46 cm högt. Sitsen passar 48 cm bred och 40 cm djup. Höjden på benen kan vara upp till 46 cm. Det är rekommenderat att stolarnarna är någon cm mindre än måtten på överdragen så det passar bra. Jag säljer heslt alla på en gång. 30 kr styck eller 1900 kr för alla.


    78 mellanblå organza stolsrosetter. Ca 20 cm breda och 280 cm långa. 66 använda och 12 nya oanvända. 5 kr st eller 350 för alla. Säljer helst alla på en gång.

    (Matchande löpare säljs i en separat annons)

  • Svar på tråden Stolsöverdrag och stolsrosetter
  • FGS

    Hej! Är eventuellt intresserad av stolsöverdragen.

    Ska kolla lite med min blivande make. Vad skulle frakten gå på tror du?

    Har de legat länge otvättade i påsar? Tänkte mest på om det blivit väldigt ofräscha...

    Med vänlig hälsning, Frida

  • KLina

    Hej Frida,

    De har vädrats ur och legat innomhus så de är helt OK. Kör dom i maskinen och torktumlaren så tror jag inte att du ens behöver stryka dom.
    Det är ganska tjockt material och väger lite men vågar inte gissa frakten. Jag skickar ett meddelande när jag har en bättre koll på fraktkostnad.
    Det är en polyester-bomullsblandning och har inte nån stretch direkt men det är ganska vida nertill så det passar de flesta vanliga stolar. Ingen risk att de krymper eller förlorar formen. Tyget var förkrympt innan produktion. 

    Karolina

  • KLina

    Hej Helena!

    Stolsrosetterna är en mellanblå färg lite åt det mörkare hållet.

    Karolina

  • Helenac55

    Försöker hitta smoke blue. . Svårt hitta:) jag är klart intresserad. Bara lite rädd de blir för ljusa...

  • KLina

    Om du ger mig din mejl adress så kan jag skicka ytterligare foto där de syns bättre. Jag har inte dom fotona på den här datorn tyvärr.

  • FGS

    Hej! Jag har redan 65 stycken stolsöverdraghör hemma och skulle behöva ca 65 till. Men tror att vi ska försöka leta reda på några som är mer lika dem vi har. Dom är i Spandex och töjbara. Tror dina hade passat vara stolar också men blir nog snyggast att ha likadana på alla stolar. Tack i allafall!

Svar på tråden Stolsöverdrag och stolsrosetter