• Blivande brud 2015

    Tiffanys bröllopsklänningar, någon som har erfarenhet av dem?

    Hej!

    Är det någon av er där ute som har köpt en Tiffanys bröllopsklänning?
    Vad tyckte ni om den i så fall? Var det bra kvalité?

    Jag har själv köpt en Tiffanys Laura från en återförsäljare här i Sverige. Men efter att ha haft den hemma ett tag och synat den mer noggrant så har jag upptäckt att den inte verkar hålla så hög kvalité som det står på deras hemsida. Sen idag så fick jag syn på att det stod Made in China i tvättrådslappen..

    Jag trodde att dem gjordes i England men Tiffanys kanske låter dem tillverkas i Kina?

    Jag vart i alla fall väldigt osäker på om jag har blivit lurad och köpt en kopia av orginalet. På bilderna på klänningen på Tiffanys hemsida så ser det även ut att vara mycket exklusivare "bling-bling" på klänningen än vad det är på min. På min är det mest någon form av paljetter och väldigt plastiga stenar och tråden som dem sitter fast med ser ut som fiskelina eller något och är inte ens avklippt ordentligt på vissa ställen utan spretar ut lite här och där.

    Ska det verkligen vara så om det är en äkta Tiffanys?

    Jag har beställt en Cocktailklänning från Kina förut och det är samma typ av "bling-bling" på den som det nu är på brudklänningen. När jag beställde cocktailklänningen från Kina så var jag ju självklart medveten om att det var en sämre kopia av orginalet som jag skulle få hem eftersom det just var en billig Kina-klänning. Just därför valde jag att inte beställa min brudklänning från Kina utan köpte en Tiffanys istället som jag har läst ska vara en kvalitétsklänning.

    Men som sagt så verkar inte kvalitén vara så speciellt bra i den klänningen som jag har köpt..

    Tiffanys hemsida: www.tiffanys-online.co.uk/laura-bridal-dress Är det någon av er som också har en Laura?

    Är mycket oroad över det här och skulle bli väldigt glad om ni ville dela med er av era erfarenheter!

  • Svar på tråden Tiffanys bröllopsklänningar, någon som har erfarenhet av dem?
  • Ninjara

    Jag har en Tiffanys Chloe och min är jättefin. Men helt klart är de gjorda i Kina. Annars skulle klänningarna nog vara svindyra. Lite så man får ont i hjärtat när man tänker på det men om de som gjorde klänningen skulle ha ordentliga arbetsförhållanden så skulle nog klänningarna vara minst tre gånger så dyra.

    Men oavsett om du inte är nöjd så tycker jag att du ska gå tillbaka till återförsäljaren och prata med dom.

  • NathalieSth

    Jag vet inte om ni blandar ihop Tiffany med Tiffany Rose?
    Tiffany Rose är ett engelskt märke som också tillverkas i England. De säljs inte via återförsäljare i Sverige (http://www.tiffanyrose.com/maternity/info/maternity-stockists.html) så den du köpte i Sverige var nog något annat. 2-3000 för en klänning som Chloe är inte ett ormligt pris även om de tillverkas i England.

    Min Georgia är därifrån, gjord i England och verkar vara i superfin kvalitet (också enligt skräddaren jag tog den till för att sy in magen då jag inte är gravid utan köpte den pga fin design). Rekommenderar varmt Tiffany Rose!

Svar på tråden Tiffanys bröllopsklänningar, någon som har erfarenhet av dem?