• Allis

    Tema setxtiotal, idéer önskas!

    Hej
    Det här är inte bröllop utan min mans kommande femtioårsfest. Jag fick så många bra idéer till vårt bröllop härifrån så jag tänkte chansa på att idésprutorna hänger kvar :)

    Han är född 1965 och vi tänkte köra sextiotal i lite vidare bemärkelse. Jag kan förmodligen skrapa ihop tidningar och lp-skivor från det året och man skulle kunna ha lite kuriosahändelser upptryckta men sen då?

    Pinterest, som annars är min favoritkälla, är för insnöad på hippie när man söker på sextiotal och det var inte riktigt så -65, det kom senare.

    Alla idéer är oerhört välkomna, små som stora, galna som genomförbara :)

  • Svar på tråden Tema setxtiotal, idéer önskas!
  • crs

    Släng in Mad Men eller Mod i sökningen så går det kanske bättre! :) 

  • Chicita

    Ja jag säger också Mad Men :) 


    Twiggy kan kanske också ge lite sökträffar i olika kombinationer :) 

  • Allis

    Mad men är en serie som gått mig spårlöst förbi så det var ju ett kanontips! Och Twiggy hade jag förträngt, också jättebra. När jag tänker mitten på sextiotalet är det mest möblerna och porslinet som ploppar upp och det är ju lite omständligt att asa med sig till en lokal liksom.....

    Nu sitter vi och klipper cirklar i brun tapet, det blir roligt att dekorera lokalen med tror jag. Och eftersom jag har tygnojja fanns det rätt mycket att plocka av i lagren...ähum.....

    Tack igen!

Svar på tråden Tema setxtiotal, idéer önskas!