• Ms T
    Äldre 23 Jan 20:58
    2408 visningar
    14 svar
    14
    2408

    Hur populär

    Jag är bara nyfiken. Hur populärt är det nu för tiden att använda tiara och slöja när man gifter sig? Jag ska ha bägge delarna för jag har alltid drömt om att få ha det när jag gifter mig. Ni får gärna svara på om ni ska ha/hade eller om ni inte ska ha/hade inte. Gärna er åsikt om varför.

  • Svar på tråden Hur populär
  • crs
    Äldre 23 Jan 22:03
    #1

    Jag kommer inte ha varken tiara eller slöja. Det är fint, men känns alldeles för gammaldags för mig, plus att det inte alls passar stilen vi kommer ha på vårt bröllop. Kanske kommer jag ha ett fint diadem eller glittrigt hårband, det räcker så för mig. :)

  • Äldre 24 Jan 02:28
    #2

    Jag är inte ens förlovad... men jag vill nog, när den dagen, förhoppningsvis inte om alltför länge, kommer, ha antingen eller... slöja med någon fin blomma, eller tiara... 


    Eller båda! Gud vad svårt! Blir väldigt prinsessigt med både och... vilket kan vara hur vackert som helst! Man får se vad man känner sig bekväm i när den dagen väl närmar sig! :)

  • Ms T
    Äldre 24 Jan 10:18
    #3

    Haha det stämmer när jag provar klänningen så passar kanske inte det med slöja. Men tiara ska jag ha. Jag vill känna mig som en prinsessa bara genom att ha tiara. Annars är jag inte prinsesse typen.

  • Äldre 24 Jan 11:31
    #4

    Vad jag har sett genom åren så är det en aldrig döende trend :) 


    Så du kan lugnt ha det Solig
    Som tidigare sagts så bör du dock kolla ihop med klänningen så det funkar (kan vara så att du bara behöver byta modell på slöjan för att det ska funka) 

  • Äldre 24 Jan 11:53
    #5

    Jag tror inte att jag kommer att ha tiara eller slöja. 

  • Ms T
    Äldre 24 Jan 16:24
    #6
    Chicita skrev 2015-01-24 11:31:49 följande:

    Vad jag har sett genom åren så är det en aldrig döende trend :) 

    Så du kan lugnt ha det 

    Som tidigare sagts så bör du dock kolla ihop med klänningen så det funkar (kan vara så att du bara behöver byta modell på slöjan för att det ska funka) 


    precis
  • baller­ina
    Äldre 24 Jan 16:35
    #7

    Jag var bombsäker på att jag inte skulle ha varken tiara eller slöja. Mycket pga alla vänners föräldrars bröllopsfoton från 80-talet, där det var i princip en lag att ha så mycket fluff-fluff som möjligt ;) Men när jag provade bröllopsklänning, den som jag senare köpte så provade jag en slöja bara för skojs skull. Jag började gapskratta - inte för att det såg fånigt ut, utan för att jag tokälskade slöjan!! Så jag kommer ha en slöja på vigseln. En som jag fäster i håruppsättningen, som skyler ryggen och blir som ett släp :)

  • Äldre 24 Jan 18:19
    #8

    jag hade både ock när jag gifte mig och det båda gångerna!  

    (gift för andra gången)   

  • Ms T
    Äldre 24 Jan 20:03
    #9

    Vad kul att höra era åsikter och erfarenheter

  • Äldre 24 Jan 20:48
    #10

    Jag kommer inte ha det. Jag vill ha en enkel look.

  • Äldre 25 Jan 15:01
    #11

    Jag hade slöja men inte tiara

  • Äldre 25 Jan 19:26
    #12

    Jag har en dröm om ett riktigt långt och vackert släp, kombinerat med en stilren tiara. Så för min del blir det utan tvekan både ock ;)

  • Alylly­ra
    Äldre 26 Jan 16:03
    #13

    Jag körde utan eftersom det passade stilen vi hade på vårt bröllop.
    Men när jag var runt och provade klänning så var det flera försäljare som försökte få mig att "bara prova" slöja, diadem, tiara och andra hårdekorationer - naturligtvis i förhoppning om merförsäljning - så det är definitivt inte en utdöende trend!

  • Äldre 26 Jan 16:07
    #14

    jag har inte köpt min klänning än, men jag tror inte att jag kommer ha varken slöja eller tiara - har för liten skalle för det tror jag hahah

Svar på tråden Hur populär