• nalan84

    Dress to impress

    Är bjuden på ett bröllop i England om någon månad med klädkod: Dress to impress
    Hur uppklädd vågar man va eller inte va? Kommer folk ha frack och högtidskläder eller "vanlig" finklänning?

    Tacksam för lite idéer kring detta!

  • Svar på tråden Dress to impress
  • Nightrod
    nalan84 skrev 2015-01-23 12:47:43 följande:

    Är bjuden på ett bröllop i England om någon månad med klädkod: Dress to impress
    Hur uppklädd vågar man va eller inte va? Kommer folk ha frack och högtidskläder eller "vanlig" finklänning?

    Tacksam för lite idéer kring detta!


    Jag hade valt något som verkligen sticker ut,
    Inbjudan lämnar ju alla klädstilar öppet, sålänge du klär dig så folk säger WOW.


    Live free, ride free
  • Plättis

    Det finns bra och dåligt "wow" också Tänk på att inte ha för urringat eller för kort, det är ändå ett bröllop. 

    Eftersom det är i England hade jag gått helt bananas med en maffig hatt som matchade resten av klädseln! I Sverige får man aldrig den chansen, och jag älskar verkligen hattar Skrattande


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Aline83

    Åh jag hade verkligen gått banans med en fin långklänning! Sånt man sällan får bära här, kanske i något finare tyg och snygga pumps till! Hade älskat de.. =) hoppas du hittar ngt! =)

  • Chicita

    Jag skulle försöka tänka lite "röda mattan" (fast inte fullt lika urringat eller kortkort Flört) eller "Ascot" (en dag på galoppbanan - stora hattar och "fin dam-kläder med handskar eller liknande) 

Svar på tråden Dress to impress