• Anonym (momma­)
    Äldre 15 Jan 08:24
    5662 visningar
    21 svar
    21
    5662

    Fler med stram budget?

    Hej! Är rätt ny på denna sida och det finns säkert fler trådar som denna, men jag väljer att skapa en ny. Hoppas inte få bannor för det..
    Jag och sambon planerar bröllop, inget stort och konstigt dels för att vi inte är sånna som människor eller för att vi har råd. Så jag tänkte höra efter om det finn
    några fler här som planerar bröllop men har en stram budget? Vad ligger er budget på? 
    Hur lägger ni upp allt med utgifter? Strör ni ut det under 1 år eller gör ni en klumpsumma? Vad lägger ni mer pengar på?

    Hoppas kunna få svar!
    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Fler med stram budget?
  • Äldre 15 Jan 09:00
    #1

    DEnna tråd är väl nästan identisk med det som du efterfrågar
    http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4403544-knaper-budget-gar-det


    Live free, ride free
  • Anonym (fatti­glapp)
    Äldre 16 Jan 01:37
    #2

    Absolut. Vi båda går på soc och dras med skulder, men vill inte vänta för länge då våra mödrar lider av obotliga sjukdomar. Vi kommer sprida utgifterna fram till bröllop som vi just nu satsar på blir 2017 06 17. Många inköp kommer göras på ebay.

  • Äldre 16 Jan 04:37
    #3

    Nej gud så jobbigt, stackars er och era familjer, sådant är tungt. Självklart vill ni att era mammor ska hinna vara mer på er dag! Det finns jättemycket bra tips på saker man kan fixa själv, och olika budget alternativ, om man kikar runt i olika trådar här på forumet! Ett bröllop behöver ju faktiskt inte kosta något alls, och för en mindre summa kan man absolut pyssla ihop ett mindre och väldigt mysigt och intimt bröllop för de närmaste, det kan bli hur fint som helst! Önskar er ett stort lycka till med allt! {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Börja jobba)
    Äldre 16 Jan 11:43
    #4
    +1
    Anonym (fattiglapp) skrev 2015-01-16 01:37:59 följande:

    Absolut. Vi båda går på soc och dras med skulder, men vill inte vänta för länge då våra mödrar lider av obotliga sjukdomar. Vi kommer sprida utgifterna fram till bröllop som vi just nu satsar på blir 2017 06 17. Många inköp kommer göras på ebay.


    Tråkigt att era mödrar är sjuka.


    Gifta sig är ju gratis mer eller mindre man behöver ingen klänning för att gifta sig i kyrkan eller borgerligt och då kan ju era mödrar och vänner delta på vigseln, sedan kan ni ju ha en fika hemma hos er med de närmaste. Enkelt och billigt för oss skattebetalare som bekostar grejerna

  • Anonym (fatti­glapp)
    Äldre 17 Jan 02:37
    #5

    Vi kommer gifta oss borgligt då han inte är döpt och jag varit gift tidigare. Vi kommer ha litet bröllop med max 30 pers, försöker hitta nu ett ställe i sthlm för vigsel och fest.

  • Anonym (inte döpt)
    Äldre 17 Jan 18:16
    #6
    Anonym (fattiglapp) skrev 2015-01-17 02:37:25 följande:

    Vi kommer gifta oss borgligt då han inte är döpt och jag varit gift tidigare. Vi kommer ha litet bröllop med max 30 pers, försöker hitta nu ett ställe i sthlm för vigsel och fest.


    Jag är inte döpt och jag ska gifta mig i kyrkan. Vet flera som har gift sig för en andra/tredje gång i kyrkan också. Så vill ni gifta er i kyrkan så spelar det ingen roll :) Men självklart ska ni ha borgerlig vigsel om ni vill det. 
  • Äldre 17 Jan 20:18
    #7
    Anonym (fattiglapp) skrev 2015-01-17 02:37:25 följande:

    Vi kommer gifta oss borgligt då han inte är döpt och jag varit gift tidigare. Vi kommer ha litet bröllop med max 30 pers, försöker hitta nu ett ställe i sthlm för vigsel och fest.


    Förlåt, men jag måste fråga.
    Hur har ni råd med en fest på 30 pers om ni går på soc?
    Låter ju sjukt konstigt
    Live free, ride free
  • Äldre 17 Jan 22:23
    #8

    våran budget ligger på ca 45.000 ( ganska mycket pengar ändå ) Men det är vårat absoluta max! Sen tittar jag alltid efter billigare saker, lokalen vi ska hyra kostar 1000kr och idag hittade jag min vigselring för 1900kr!! superrea på guldfynd för medlemmar :) 

    Vi ska bjuda runt 65 personer till vårat bröllop och då är det våra närmsta ( jag har en väldigt stor familj) Så det vi har räknat med som kommer kosta mest är mat och dryck. (buffe) 

    vi gifter oss i sommar och har redan börjat handla in dekoration, ring osv. Maten kommer bli i en klumpsumma dock, 

    Smink och hår kommer en vän göra för en billig peng. Om du gärna inte vill göra det själv så kolla runt på olika gymnasium, Vissa som går stil och trend eller frisör brukar ha en egen"skolsalong" där dom gör allt till ett billigare pris. :)

    Men försök verkligen kolla runt på tradera, blocket, Här på köp & sälj för att hitta saker billigare :) Det gör jag :) Lycka till :)

  • Anonym (Hoppa­sduskä­ms)
    Äldre 17 Jan 22:58
    #9
    Anonym (Börja jobba) skrev 2015-01-16 11:43:04 följande:

    Tråkigt att era mödrar är sjuka.


    Gifta sig är ju gratis mer eller mindre man behöver ingen klänning för att gifta sig i kyrkan eller borgerligt och då kan ju era mödrar och vänner delta på vigseln, sedan kan ni ju ha en fika hemma hos er med de närmaste. Enkelt och billigt för oss skattebetalare som bekostar grejerna


    Fy va onödig kommentar. Vissa människor har verkligen ingen respekt för andra människors känslor. När du vräker ur dig såna kommentarer utan att ens våga ge dig själv till känna så måste du verkligen va nöjd med dig själv. MOGET!
  • Äldre 17 Jan 23:25
    #10
    Anonym (Hoppasduskäms) skrev 2015-01-17 22:58:06 följande:
    Fy va onödig kommentar. Vissa människor har verkligen ingen respekt för andra människors känslor. När du vräker ur dig såna kommentarer utan att ens våga ge dig själv till känna så måste du verkligen va nöjd med dig själv. MOGET!
    Fast hen har en poäng som jag definitivt inte tycker förmedlades på ett elakt eller omoget sätt. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt kring en situation och jag måste ärligt säga att jag stöttar talaren. För MIG verkar det väldigt konstigt att vilja lägga massor med pengar som man inte rättmätigt äger (soc är ju trots allt något du får för att klara dig, inte mer) när det i själva verket är helt gratis att gifta sig. Däremot måste jag säga att din inlägg var rätt omoget, speciellt med tanke på att du hoppar på föregående talare för dess anonymitet när du inte ens själv lever upp till det och är anonym själv. 
Svar på tråden Fler med stram budget?