• Anonym (Förvi­rrad)
    Äldre 13 Jan 20:32
    4059 visningar
    11 svar
    11
    4059

    Vad ska jag välja?

    Hej alla ni blivande brudar,
    Detta inlägg har inget med bröllop att göra men BT är en sajt jag lägger mycket tid på. Är så himla förvirrad och vet inte hur jag ska lösa denna situationen som uppstått.
    Jag har vart på mitt jobb i 1 års tid, vill jobba mig uppåt naturligtvis och det vet min chef och hans chef. På intervjun lovade min chef mig att vara min "mentor" så att jag kunde komma uppåt i kedjan. Min chef har inte hållt sitt ord. Blivit bekväm med att jag är bra på mitt jobb, skönt för han att jag e kvar där då. Ruttnar på samma plats!
    Men idag blev jag erbjuden en sån tjänst, som jag vill ha på mitt nuvarande jobb, men en annan koncern. Jag vill inte ens byta företag, älskar företaget jag arbetar för men jag kommer ingen vart där.
    När jag pratade med vår högsta chef idag om detta, så sa hen att hen inte kan hjälpa mig ta ett beslut. Det är upp till mig, och att hen inte tänkt mig som en kandidat för vidarebefodring ens för att hen går efter vad MIN chef tycker och tänker. Och min chef har sagt att jag inte är redo. Men jag är inte redo PGA HONOM!!! Sitter i en jävla knipa och är förbannad, känner mig sviken. Slösat tid och svett och tårar på detta jobbet för att ärligt talat bli sviken. Jag blev lovad guld o gröna skogar om jag stannade och hjälpte till med att rusta upp stället, och jag får inget för det!
    Ändå vill jag stanna kvar på företaget.. vad är det för fel på mig?

  • Svar på tråden Vad ska jag välja?
  • Äldre 13 Jan 20:40
    #1

    Ta det andra jobbet.

    Punkt. Och så förklarar du tydligt för din närmsta chef varför du gör det.

  • Äldre 13 Jan 20:42
    #2

    Blir skit lack på sånt! Vart med om precis samma, slutade med att jag jobbDe så bra att jag blev utbränd. Var grym men fick inte den promotion jag skulle och blev lovad för jag gjorde det jag gjorde så bra där jag var. Hamna inte där.

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 20:49
    #3

    Suger bara så jävla hårt! Jag har kämpat som fan för att ens komma in på det här företaget så har allt vart bortkastat..känns så surt!
    Man gör inte så..lovar någon ngt sen skiter i det för ens egen bekvämlighetsskull. Blir bara så besviken..

  • Äldre 13 Jan 20:57
    #4

    Men har du berättat för dinnärmsta chef? Sagt att du känner himla besviken på honom och att du nu har möjlighet att få en bättre tnst men att du helst ser till att få den där du är?

    Förstår han inte så skulle jag absolut ta den tjänsten på det andra företaget.

    Många är rädda att byta men varje gång jag bytt har jag kommit någon bättre stans, även omjag egentligen inte vart hundra på att jag gör rätt. Våga!

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 21:03
    #5

    Min chef är inte ens i sverige. Semester för han mår psykiskt dåligt. Vart mycket skit på vårt jobb, jag kom dit för att hjälpa att styra upp stället men nu så tappar chefen allt också så personalen är helt vilsna. Ändå får jag inte den ledande rollen som jag blev lovad. Jag berättade för hans chef, att jag blivit erbjuden ett jobb.. jag hade hoppats på att hen skulle bli ledsen och säga att om jag har tålamod så komne rjag få min befordran men istället säger hen att hen går efter vad min chef säger om mig Min chef har inte sagt något om att jag är redo för en sån utmaning..(FÖR ATT HAN VILL HA MIG HOS SIG!!!)
    Vill bara ställa mig rakt uppochner och skrika!!!

  • Äldre 18 Jan 21:07
    #6

    Byt! Det där kommer aldrig att ändras. Din chef har visat vad han är för slags person, du får nog ingen hjälp där. Stannade själv för länge på ett jobb med en usel chef och kämpade i onödan, mådde skitdåligt.
    Lycka till!

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 21:51
    #7

    Jag var på en ny intervju i fredags, oxå ett bra jobb jag ville ha innan jag fick mitt nuvarande. Det tråkiga är att d inte är det företaget jag vill jobba för. Himla trist när ngn hindrar en från att utvecklas. När man lagt så mycket tid och uppoffringar på det.

  • crs
    Äldre 19 Jan 07:04
    #8

    Men se inte tiden på nuvarande företaget som bortslösad, utan istället som att du lärt dig och utvecklats, och blivit redo att gå vidare till ännu mer utveckling. Om företaget har dig att tacka för framgång så borde det synas hos högre chefer, nu när du pratat med dem. Om din närmsta chef mår kass så kanske hens position kommer bli ledig, men det är ju kanske inget att gå att vänta på. Jag skulle tagit det nya jobbet, även om det känns surt att byta företag. Du kommer isåfall snart komma in i det nya och brinna för det istället. Bara den förmågan, att vara så lojal mot ett företag, är värt hemskt mycket och något dina chefer borde ha vett att uppskatta ordentligt. Gör de inte det så kanske det klart vara läge att gå vidare till ett ställe som visar uppskattning för dina ansträngningar. 

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 19 Jan 08:39
    #9
    crs skrev 2015-01-19 07:04:42 följande:

    Men se inte tiden på nuvarande företaget som bortslösad, utan istället som att du lärt dig och utvecklats, och blivit redo att gå vidare till ännu mer utveckling. Om företaget har dig att tacka för framgång så borde det synas hos högre chefer, nu när du pratat med dem. Om din närmsta chef mår kass så kanske hens position kommer bli ledig, men det är ju kanske inget att gå att vänta på. Jag skulle tagit det nya jobbet, även om det känns surt att byta företag. Du kommer isåfall snart komma in i det nya och brinna för det istället. Bara den förmågan, att vara så lojal mot ett företag, är värt hemskt mycket och något dina chefer borde ha vett att uppskatta ordentligt. Gör de inte det så kanske det klart vara läge att gå vidare till ett ställe som visar uppskattning för dina ansträngningar. 


    Du satte verkligen huvudet  på spiken i allt du skrev. Tack =)
  • crs
    Äldre 19 Jan 11:48
    #10
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-19 08:39:41 följande:
    Du satte verkligen huvudet  på spiken i allt du skrev. Tack =)
    Hoppas det löser sig bra för dig! :)
  • crs
    Äldre 19 Jan 11:48
    #11
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-19 08:39:41 följande:
    Du satte verkligen huvudet  på spiken i allt du skrev. Tack =)
    Hoppas det löser sig bra för dig! :)
Svar på tråden Vad ska jag välja?