• Äldre 3 Jan 09:45
    4770 visningar
    3 svar
    3
    4770

    Klänningspanik - Söker tyllklänning

    Har klänningspanik och vill mest gråta eftersom jag verkligen inte hittar ngn klänning som är i den stilen jag vill ha, hoppas därför på tips här!

    Jag är ute efter en klänning där kjoldelen är i tyll eller en hellång kjol som kan paras ihop med en topp av ngt slag. Det viktiga är att kjoldelen i tyll ser ut i stil med det som jag bifogat bild på. Gärna tyll i lager så att det blir en busig och lekfull  känsla. Ngn som sett ngt liknade ngnstans? Färgen råkar vara rosa på några av bilderna men söker klänning/kjol i ngn vit nyans. Kan tänka mig att sy upp el köpa färdig, vilket som. Överdelens utseende är inte alls lika viktig för mig. 

    Befinner mig i Stockholms/Uppsala -trakten men är villig att förflytta mig runt i landet om det behövs. 


    Jag verkar ha väldigt annorlunda smak gentemot det som butikerna jag varit i kan erbjuda och det känns som jag letat överallt nu. Har även kikat runt hos en hel del skräddare men när jag äntligen hittar ngn som verkar ok så läser jag på nätet om att man ska akta sig för den skräddaren osv. Känner att jag står helt utan valmöjligheter och det känns bara så otroligt tråkigt att inte hitta en klänning i den stilen jag är ute efter. 

    Ngn som har tips, tar så tacksamt emot allt ni kan tipsa om!

    <3 /Maria 

  • Svar på tråden Klänningspanik - Söker tyllklänning
  • MCarlq­vist
    Äldre 5 Jan 08:30
    #1

    Såg en klänning som påminner om den översta till salu här på bröllopstorget. Den ligger på förstasidan bland trådarna nu Glad

  • Äldre 5 Jan 13:36
    #2

    Ida Sjöstedt? Hennes kjol Diane går att kombinera med olika överdelar.

  • Äldre 24 Jan 23:23
    #3

    Jag har haft precis samma problem som du! Har inte hittat något jag gillar i affärer jag tittat i. Nu har jag beställt min klänning härifrån bridalblissdesigns.com/

    Den har inte kommit än, så jag kan inte garantera att det är så bra som jag föreställer mig, men jag har fått väldigt bra förtroende för Erin som driver företaget. Hon är baserad i USA och gör måttbeställda klänningar utifrån bilder och önskemål. 

    Lycka till!

Svar på tråden Klänningspanik - Söker tyllklänning