• Äldre 30 Dec 18:41
    2140 visningar
    5 svar
    5
    2140

    Någon som gifter sig i Österbotten, Finland 2015?

    Hej!

    Någon annan som gifter sig i Österbotten, Finland 2015 och vill dela med sig av tankar, tips och idéer? :)

  • Svar på tråden Någon som gifter sig i Österbotten, Finland 2015?
  • Äldre 24 Jan 03:52
    #1
    Hej! Jag ska gifta mig i Vasa i juli 2015! Kyrka o festplats bokad, fotograf, musik, frissa också, funderar som bäst på catering o bröllopstårtor... Och borde väl börja med inbjudningskorten också! :D Köpte en brudklänning redan förra sommaren, men nu tycker jag den är tråkig!! ;P Har tänkt beställa ny brudklänning från kina via ebay. Både en klassisk lång, och sen en kort att byta till för att kunna dansa järnet på kvällen ;) Hur har ni det med planerna då?
  • Äldre 24 Jan 11:00
    #2

    Hej! Vad roligt med svar :D Vi har nog hunnit med en del också. Har bokat kyrka, festlokal, frissa, fotograf. Maten fixar vi själva (har kockar i familjen) men har inte bestämt vad det blir ännu, svårt. Efterrätt funderade vi på nå enkelt som glass med tillbehör (godis, såser mm). :) jag hittade också en klänning i somras men är också osäker på den, är ganska mycket på den ;) igår pysslade vi lite med inbjudningskorten så är typ färdig med dem. Ville fixa dem samt programhäften så fort som möjligt så man inte behöver göra det i sommar, så blir programhäften som nästa! :) När behöver man börja kolla på blommor och sånt? Och om man ska hyra blomställningar... Blev lite långt inlägg här nu;)

  • Äldre 25 Jan 13:27
    #3

    Bosatt i vasa men gifter oss i jakobstad i september. Kyrka, präst och festlokal bokat.....och inget annat.

  • Äldre 25 Jan 19:30
    #4
    vinkelina skrev 2015-01-25 13:27:37 följande:

    Bosatt i vasa men gifter oss i jakobstad i september. Kyrka, präst och festlokal bokat.....och inget annat.


    Okej! :) var har ni festen i jakobstad? Tycker det finns lite dåligt med platser här.
  • Äldre 27 Jan 10:13
    #5

    Efter mycket om och men blir det svenska gården. Många av ställena måste man beställa maten från dem oxå dvs hyra 500?+ och så mat från 15?/person.

    Kanske inte mitt favoritställe men är nära kyrkan så folk kan gå dit ifall de vill

Svar på tråden Någon som gifter sig i Österbotten, Finland 2015?