• Äldre 21 Dec 21:26
    1109 visningar
    2 svar
    2
    1109

    Planering

    Behöver lite tips och idéer ska börja planera vårt bröllop men ingenting är bestämt. Jag vill planera först och spara ihop pengar sen men fästmannen är av annan åsikt. Finns det typ någon cheklista man kan gå efter eller nått liknande. ^^ Behöver lite hjälp att komma igång


  • Svar på tråden Planering
  • Ms T
    Äldre 21 Dec 21:57
    #1

    Dom har checklista här på Bröllostorget vet jag. Men även i tidningar. Lycka till

  • Äldre 22 Dec 17:43
    #2

    jag skulle ta dom där färdiga checklistorna  med en STOR nypa salt , oftast innehåller dom mycket onödigt och gör en oftast bara mer stressad.
    För att inte tala om hur mycket pengar det tenderar att bli i slutändan. 

    Gör en egen checklista istället.  Börja fundera på vilket sorts bröllop ni skulle vilja ha - stort eller litet.  Kyrka eller borgerligt.  Mat i festlokalen av typ catering eller middag på resturang.   Brakfest med Dj,, dans och långt in på småtimmarna eller stillsamt utan tal och ett angivet klockslag när allt är slut. Exklusiv bil att åka i till och från vigseln eller köra egen bil.    osv osv osv... 

    Fundera på vad ni vill ha först helt enkelt - sen är det lättare att checka av vad ni behöver göra och vad det kan tänkas kosta. 

Svar på tråden Planering