• Äldre 18 Dec 15:58
    5035 visningar
    8 svar
    8
    5035

    känner mig konstig i huvudet

    jag har under en tid nu känt mig konstig, vaknar alltid med huvudvärk suddig i ögonen och bara allmänt trött. ibland mår jag illa oxå..
    ser bara sliten ut. framförallt i mina ögon
    Är så sjukt trött på detta.
    Aldrig pigg längre.. Någon som vet vad detta är

  • Svar på tråden känner mig konstig i huvudet
  • Äldre 18 Dec 16:14
    #1

    Det är omöjligt att ställa diagnos via nätet.


    Gå till en doktor

  • Äldre 18 Dec 16:20
    #2

    det är sant.. Det tråkiga är att dom bara vill stoppa i en massa tabbletter

  • Aniara­4
    Äldre 18 Dec 16:34
    #3
    svala skrev 2014-12-18 16:20:49 följande:

    det är sant.. Det tråkiga är att dom bara vill stoppa i en massa tabbletter


    De kan ju inte stoppa i dig några tabletter som du inte vill ta, de kan rekommendera och skriva ut, men inte tvinga dig att hämta ut dem. Vad de däremot kan göra är att lyssna på din beskrivning, ta prover, och förhoppningsvis räkna ut vad det kan bero på. Om de sen föreslår en medicin som kan hjälpa mot det problem de har identifierat får du väl ta ställning till om du vill testa att ta den eller hoppas att det går över av sig självt.
  • Alylly­ra
    Äldre 18 Dec 16:58
    #4

    Håller med de andra om att gå till en läkare.

    Eller en optiker, om det är ögonen som är problemet. De kan i alla fall inte skriva ut massa tabletter...

  • Ms T
    Äldre 18 Dec 23:48
    #5

    Gå till läkare och ögonläkare. Låter som det skulle kunna vara stress. Inte helt säker. Eller vänd dig till en alternativ medicinare

  • Äldre 21 Dec 22:12
    #6

    Det finns högvis med diffusa diagnoser det där kan stämma in på - har man tur är det någon som går över med just lite tabletter. Gå till din läkare!

  • Äldre 21 Dec 22:13
    #7

    Ja, förutom stress, dålig social arbetsmiljö och en massa annat "svårbehandlat" då.

  • Äldre 15 Jan 15:05
    #8

    Huvudvärken kanske beror på att du gnisslar tänder när du sover? Eller biter ihop käkarna? Då får man riktig spännings huvudvärk och ont i käkar etc. Jag visste inte häller va det var först tills jag läste på. Det är super vanligt att man gör det när man sover. Jag köpte iallafall min bettskena på Dexorals hemsida. Googla Dexoral bettskena så kommer det upp. Ca 250 kronor så ett riktigt kap, betalade via pay pal så är säkert. Den kommer inom 3 dagar. Den är inte så klumpig som jag upplever de andra jag har testat, Läs mer om den på deras hemsida! :) Krya! 

Svar på tråden känner mig konstig i huvudet