• Äldre 11 Dec 00:24
    34823 visningar
    25 svar
    25
    34823

    Var håller alla hus?

    Senaste året har jag haft fullt upp, så inte kunnat vara inne här så ofta. Jag har dock märkt, dom få gångerna jag har loggat in, att det är väldigt lite aktivitet här.

    Vart håller alla fruar och blivande brudar hus? :)

    Förut var man tvungen att kika in flera gånger om dagen för att det skrevs så mkt här inne, om man inte ville hamna på efterkälken. Det var ju så roligt när forumet blomstrade :)

    Man märkte ju dock att det stannade av en hel i samband med att dom gjorde om BT, men har det inte kommitpå fötter igen ännu?

  • Svar på tråden Var håller alla hus?
  • Äldre 11 Dec 14:56
    #11
    Alyllyra skrev 2014-12-11 13:46:58 följande:
    Ja, det är också skumt... Lite trolligt beteende, fast ofta är det inte ens en kontroversiell/upprörande fråga utan typ, "Bra lokaler i Skåne?", eller liknande.

    Jag funderar starkt på om den där "Fruntimmret har blivit tokig" tråden är ett troll som ville locka fram alla upprörda "klart att ett bröllop ska kosta MASSA pengar" och "det är HENNES dag"-kommentarer och sen blev besviken när de allra flesta kommentarer var hyfsat sansade och påpekade att de måste kunna prata med varandra om sina respektive förväntningar. Vad jag har sett har han inte kommit tillbaks för att svara i alla fall.
    Jamen exakt... Eller "hur skriver jag att vi tycker att det är ok med jeans i inbjudan?"

    Nej han är ju en av dom som bara la upp en tråd och sen *poff* borta...
    Men det har blivit fler och fler sådana, och som sagt de flesta är ju bara vanliga enkla frågor, inget som man sen sitter och fnissar åt och läser upprörda kommentarer...
  • Äldre 11 Dec 18:01
    #12
    +2

    Har häckat på sajten här i 14 år (herregud är jag så gammal... )   och tillhör dom gamla i gemet här och är också oerhört fundersam och förvånad över hur den förr så galet aktiva sajten mer liknar en bortglömd och sandig kuliss-stad i vilda västern... 

    Och jag blir också frustrerad över att man hjälper en massa olika folk och man har ingen aning om hurvida det är läst eller inte .   Ingen trådstartare tycks hitta tillbaka till sajten 2 min efter dom ställt frågan...

    Förr var det drag här även på nätterna... nån mer som minns nattugglorna här? 

  • Äldre 11 Dec 19:59
    #13

    Jepp :) 


    Det var svårt att slita sig ibland på kvällarna bara för att det var så kul :D

  • Äldre 11 Dec 22:34
    #14
    Plättis skrev 2014-12-11 10:48:03 följande:

    Jag tror mycket har att göra med att BT gjordes om och inte har prioriterats av moderatorerna. Många nya trådar har bara varit spam, och buggarna har lämnats åt sitt öde. 

    2015-brudarna hänger på Facebook istället och 2016-brudarna har inte kommit igång riktigt än.


    Vi, 2016 brudar, sitter också på fb. Solig
  • Äldre 12 Dec 00:08
    #15

    Håller med om att tidigare var man här inne länge och ofta just för att det var så många trådar som var intressanta att följa. Men nu...nja.

  • Äldre 12 Dec 00:54
    #16
    +1

    BT är ju så mycket bättre än facebook-grupperna, dom är så röriga. 
    Hoppas det börjar hända lite mer saker här snart. Under tiden ska jag göra mitt bästa för att bli lite mer aktiv istället för att bara skriva nåt nån enstaka gång i månaden :) 

  • Äldre 12 Dec 08:43
    #17
    +1

    Så tråkigt att alla väljer Facebook, för mig som gärna vill tissla och tassla men INTE har Facebook...

  • Äldre 12 Dec 16:15
    #18

    Vi får tissla på lite här också då så kanske det blir lite fart igen :) 

  • Äldre 12 Dec 20:54
    #19
    Pyttan skrev 2014-12-11 11:16:40 följande:

    Vad finns det för grupper på FB som det är mer tryck i? 


    Du är varmt välkommen till gruppen "Bröllop, prata/inspirera/tipsa/diskutera hela Sverige* på FB. Där är det mer tryck, ett gäng riktigt trevliga tjejer :)
  • Äldre 12 Dec 20:56
    #20

    Okej, det är alltså inte bara jag som uppmärksammat att det här forumet stannat av en hel del så att säga. Det känns jättetråkgt, även om jag själv inte har samma tid som förut, så vet jag ju vilken glädje jag haft av forumet och det känns tråkigt om det skulle ta slut. 

    Men ja, om saker och ting inte fungerar som det ska, det svämmar över av spam och det inte känns som att någon varken orkar eller vill bry sig om sidan.. Ptja, då känns det ju inte så välkomnande att hänga här heller tyvärr.

  • Aniara­4
    Äldre 12 Dec 22:22
    #21

    Ja, jag tittar in någon gång ibland, men det känns ju inte direkt inspirerande. Jag får väl se det som att det är dags att gå vidare, jag har ju ändå varit gift i tre år... Jag kände precis som Chicita att jag ville ge tillbaka lite efter att själv ha fått bra tips, råd och inspiration, men jag kanske har betalat tillbaka min "skuld" nu? Och så hängde jag kvar för att det var kul, men det är det ju inte heller längre.

    Fördelen jämfört med Facebook är ju inte bara strukturen, men också möjligheten att vara anonym. Man kanske inte vill skriva om allt med sitt fulla namn synligt!

  • Äldre 15 Dec 19:04
    #22
    +1

    Absolut, kan vara en fördel att kunna vara anonym här, men jag tycker också det är lite av fördelen med FB - att man inte kan vara anonym. Det känns som att allt blir personligare och man kan aldrig gömma sig bakom anonymiteten.

  • Aniara­4
    Äldre 18 Dec 16:43
    #23
    +1

    Jo, det finns väl fördelar också med att inte vara anonym, man slipper väl också de personer här som missbrukar anonymitetsfunktionen för att passa på och vara elaka mot andra.

  • Äldre 23 Dec 18:14
    #24
    Aniara4 skrev 2014-12-18 16:43:51 följande:

    Jo, det finns väl fördelar också med att inte vara anonym, man slipper väl också de personer här som missbrukar anonymitetsfunktionen för att passa på och vara elaka mot andra.


    Ja, det gör man :) Och många hittar personer som dom är bekanta med eller liknande och det brukar bli många glada miner :) Jag tror inte det ena (BT eller FB) är bättre än det andra, bara lite olika :)
  • Äldre 18 Feb 09:37
    #25
    Plättis skrev 2014-12-11 12:46:29 följande:

    Det finns ett antal hemliga grupper. Bröllop 2015 tror jag en heter, och den är ganska stor. Om du söker på brud, bröllop och andra ord så dyker det upp några grupper. I köp och sälj-grupperna på Facebook brukar en del skriva frågor till de redan gifta också.


    Går det att hitta gruppen via sökfunktionen då fast den är hemlig?

    Jag tycker också att det är tråkigt med så lite aktivitet här. Jag kikade in här då och då för några år sedan och längtade så tills jag själv fick vara med i planeringen av bröllop och hoppades så på att dåvarande pojkvän skulle fria. Nu var det tur att det inte blev så för det fungerade inte för oss men nu har jag träffat mitt livs stora kärlek och vi fungerar verkligen bra ihop även om vi kan irritera oss på varandra också såklart. Vi har så smått börjat planera ett bröllop framöver men inte spikat något datum än. Så när det äntligen börjar bli min tur så har sajten tydligen förfallit lite. Det känns lite surt. Men om det börjar bli mer liv här igen så är jag gärna på.
Svar på tråden Var håller alla hus?