• Äldre 3 Dec 11:41
    7549 visningar
    4 svar
    4
    7549

    Polaroidkamera till photo booth - vad rekommenderas?

    Vi funderar på att ha ett photo booth/möjlighet att ta polaroid till gästboken. Ni som har haft detta eller fått möjligheten att prova på detta på något bröllop, vilken typ av kamera/anordning skulle ni rekommendera?

    Valet står mellan att köpa en polaroidkamera (emottar gärna tips på kameror med inte allt för dyra filmrullar) eller att köra någon typ av vanlig kamera med självutlösare/skrivare invid. 

    Hur gör man smidigast och bäst?

  • Svar på tråden Polaroidkamera till photo booth - vad rekommenderas?
  • Äldre 3 Dec 17:28
    #1

    Jag hade en snilleblixt (enligt mig själv) tidigare idag. Har också varit inne på en eller ett par polaroid kameror men de är ganska dyra runt 1000 per kamera och vet inte riktigt vad man ska använda de till sen. Så min tanke var att hitta en enkel och bra skrivare som lätt kan kopplas till en telefon med blåtand. Alla har ju bra kamera i fickan redan så varför inte utnyttja det lite extra förutom att ha en egen # på istagram osv. 

  • Äldre 4 Dec 07:33
    #2

    Mycket smart! Alternativt skulle man kunna ha en kamera liggandes där/telefon fall i fall som också går på blåtand. Hittade den perfekta skrivaren till det hela www.coolstuff.se/Polaroid-GL10-Fotoskrivare, men den verkar typiskt nog vara slut. Får jaga runt lite på nätet och se om den finns någon annanstans.

  • Äldre 4 Dec 12:36
    #3

    Ja, det var precis något sånt jag också hade tänkt mig. Kul att du gillar min ide iallafall :D

  • Äldre 4 Dec 12:38
    #4

    Denna finns inne. Men laddar ner en app i telefonen och skriver ut via den. Låter väldigt smart och smidigt. Den finns i andra färger också :P

    www.dustinhome.se/product/5010791916/pringo-pink

Svar på tråden Polaroidkamera till photo booth - vad rekommenderas?