• Äldre 1 Dec 22:18
    4008 visningar
    9 svar
    9
    4008

    manlig brudtärna

    Då min bästa väninna har tackat nej på min förfrågan om att vara min tärna har jag ej någon mer att fråga. Jag har ej några fler vänner som jag känner att jag kan fråga då jag tycker att det är en uppgift man ger till en nära vän. Nu är min fråga om jag kan fråga min älskade bror istället? Har funderat på att fråga min mamma men hon har redan tackat ja till att vara värdinna på middagen och sy min klänning.

  • Svar på tråden manlig brudtärna
  • Äldre 1 Dec 22:31
    #1
    +1

    Klart du kan Glad

    I USA verkar dom kalla det för bridesman eller man of honour.
    Och tvärt om när tjejer står på mannens sida så kallas dom groomsmaid eller best girl (har även hört best maid men groomsmaid verkar vara vanligast) Solig

  • Äldre 2 Dec 08:41
    #2

    USA har verkligen namn och ord på allt tack så mycket. Vill ju inte stå "själv" när min blivande man har sin bästa vän vid sin sida som bestman

  • Äldre 2 Dec 10:16
    #3

    Jag tycker absolut att du kan ha din bror som din "högra hand". Själv har jag ganska ont om bra tjejkompisar men har en manlig barndomsvän... Så jag funderar på något liknande själv. 

  • Ms T
    Äldre 2 Dec 10:45
    #4

    Först beklagar jag att din bästa vän sviker dig så. Jag tycker givetvis att din älskade bror kan ställa upp om han vill. Det som gör dig lycklig är det bästa för dig

  • Äldre 2 Dec 15:26
    #5

    Jag hade tyvärr nästan räknat med ett nej då hon väntar sitt första barn.

    Jag hoppas att min bror kan tänka sig att ta på sig rollen

  • Äldre 3 Dec 00:59
    #6

    Självklart kan du fråga din bror. Glad


    Jag gifte mig i lördags och hade mina 2 bästa killkompisar som Man of honor och 3 av mina nära tjej kompisar som brudtärnor.
    Kram 

  • Äldre 3 Dec 11:04
    #7
    +1

    Den viktigaste i mitt brudfölje kommer att vara min bästa kompis Adam, och han har redan åkt på titeln Maid of honor, så det är klart att det går för sig med män i ditt följe ;)

  • Äldre 20 Jan 22:00
    #8

    Min bästa vän kommer vara min "mate" of honour :) Jag säger kör!

  • Äldre 21 Jan 08:32
    #9

    Min bestman är en så kallad groomsmaid, så jag skulle deffenetivt välja min bror, men hade nog inte kallat honom för tärna :)


    utan för som någon sa tidigare bridesman eller liknande


    Live free, ride free
Svar på tråden manlig brudtärna