• Äldre 24 Nov 09:35
    1122 visningar
    2 svar
    2
    1122

    Dagen D.

    Nu börjar nerverna kännas på riktigt.
    På lördag är det dags och jag känner mig halvt i upplösningstillstånd över att inte hinna allt. Har ni några tips på vad jag borde prioritera under veckan för att inte knäcka mig helt?
    Känns mest som jag springer i cirklar och inte får något gjort så alla förslag är välkomna. :)

  • Svar på tråden Dagen D.
  • Äldre 24 Nov 10:25
    #1

    Nu har inte jag gift mig än, men baserat på flera saker skulle jag ge ett tips; Använd ditt brudfölje! Fråga om inte de kan göra en del av sakerna och prata med dem, de kan säkerligen vara ett tryggt bollplank som hjälper dig att undvika att bli galen.
    Sen kanske en bit papper samt en penna bredvid sängen kan hjälpa, då kan du skriva ner alla småsaker du kommer på (för vi vet ju alla att dessa saker gör sig påminda när man precis krupit ner i sängen). 

    Men först och främst tror jag att du ska försöka tagga ner lite, för jag tror att oavsett vad som händer den här veckan så KOMMER bröllopet bli av på lördag :) Allt annat är bara småsaker, men det stora hela är ju redan i rullning :) Ja, om ni inte har glömt att typ boka lokal ;)

  • Äldre 24 Nov 12:44
    #2

    Stanna upp - andas, delegera.
    Vad kan du släppa till andra?
    Vad måste du göra själv?
    Punkta upp, skriv listor - stryk saker som inte är absoluta måsten

    Sista 2-3 veckorna innan bröllopet var jag ett vrak. Jag sa flera gånger att "om jag hade förstått att det var så här jobbigt så hade jag aldrig gift mig".

    Men det är ju faktiskt så att många saker man vill göra är saker som inte måste göras, gästerna kommer aldrig tänka på om servetterna var vikta som origamisvalor eller om dom bara var uppställda enkelt på tallrikarna... 
    Osv


    Tänk på att ta hand om dig själv också. Du vill inte vara en blek och hålögd sönderstressad brud.
    Häll upp ett fotbad, gör en ansiktsbehandling (hemma-spa funkar bra) och en hårinpackning och bara andas, njut och strukturera upp resten av veckan.


    Den timme eller två som du lägger på att planera, delegera och radera onödiga saker... den får du igen mångfaldigt i slutänden Solig

Svar på tråden Dagen D.