• Äldre 18 Nov 23:48
    2377 visningar
    5 svar
    5
    2377

    Hjälp! Restaurang för en förlovning i Stockholm

    Hej!

    Jag och min flickvän har planer att förlova oss till sommaren 2015. Vi vill hitta en fin och romantisk restaurang i Stockholm. Så jag ber om allas hjälp om detta. Dela med er av er kunskap om fina och romantiska restauranger som är lämpliga för en förlovning. Maten ska helst vara libanesisk och rymlig för runt 80 personer, ge och ta 20-30 personer. Vi ligger just nu i planeringsfasen och vi behöver en massa idéer och platser som vi kan hjälpa mellan.

    Jag tackar redan nu alla som kommer att svara på denna tråd!

    Med vänlig hälsning,
    Henke

  • Svar på tråden Hjälp! Restaurang för en förlovning i Stockholm
  • Äldre 19 Nov 11:31
    #1

    Hej Henke

    Ni ska alltså förlova er bland era vänner och familjer? Kommer de att veta om det innan? Bara nyfiken. Hur som helst, Le Rouge i Gamla Stan är ju supermysigt och väldigt romantiskt inrett! Dock inte libanesiskt kök och jag vet inte heller om 80 pers (plus/minus 20-30) ryms där... Men det är en väldigt romantisk atmosfär i alla fall. Ja, det var kanske inte så mycket till hjälp men ett svar i alla fall.

    Hälsnignar från Julia
    http://powderpinkroses.blogg.se/


    Julia
  • Äldre 19 Nov 11:41
    #2

    Hej Henke

    Ni ska alltså förlova er bland era vänner och familjer? Kommer de att veta om det innan? Bara nyfiken. Hur som helst, Le Rouge i Gamla Stan är ju supermysigt och väldigt romantiskt inrett! Dock inte libanesiskt kök och jag vet inte heller om 80 pers (plus/minus 20-30) ryms där... Men det är en väldigt romantisk atmosfär i alla fall. Ja, det var kanske inte så mycket till hjälp men ett svar i alla fall.

    Hälsnignar från Julia
    http://powderpinkroses.blogg.se/


    Julia
  • eme
    Äldre 19 Nov 21:06
    #3

    Har inte ätit på någon av dessa, men gjorde en googling och fick upp denna sida Glad 

    whatsupsthlm.se/restaurang/guide-till-stockholms-libanesiska-restauranger/3651/

  • Äldre 19 Nov 21:35
    #4

    Jag vill först börja med att tacka er för att ni tog er tiden att skriva här!

    @Miss Julia:

    Exakt vänner och våra familjerna, samt några av våra närmaste släktingar. Vi är just nu under planeringsfasen av förlovningen, men våra familjer vet om det. :) När vi väl har planerat in allt kommer vi att skicka en inbjudan till alla, där plats och tid kommer stå.

    Har faktiskt varit i Le Rouge och som du nämnde är det verkligen en väldigt romantisk och supermysig restaurang. När tjejen fyllde år åt vi middag där. :)

    @eme:

    Tack så mycket för länken! Ska ta en lång titt på den!

    Har själv letat lite och hittat dessa platser som är väldigt intressanta, men aldrig sett dem.

    www.grandhotel.se/planera/festlokaler/new-york

    www.bokalokal.se/entrappaner.htm

    www.annorlunda.se/festlokaler/

    Om det är någon som har varit på dessa ställen skulle jag verkligen uppskatta om jag kunde få er åsikt om dem.

    Med vänlig hälsning,
    Henke

  • Äldre 21 Nov 19:11
    #5

    Tabbuleh så klart. Tavastgatan på söder, galet god mat, mysiga lolaler och bra service för det mesta. Kan ha stavat fel på namnet.

Svar på tråden Hjälp! Restaurang för en förlovning i Stockholm