• Äldre 14 Nov 00:25
    4358 visningar
    8 svar
    8
    4358

    Lador i Stockholmsområdet. Tokig på priser!

    Är jag den enda här som blir tokig på att det inte finns bra festlokaler i Sthlm med ett bra pris?! Har sett många liknande trådar men hittar inget svar.

    Vill så gärna ha ett bröllop med en rustik känsla över det hela (googla på barnweddings...) Har letat en evighet efter en lada i Stockholmsområdet men hittar ingenting som passar förutom långängens gård men då går det på 100.000 kr utan mat och dryck (?!) gah, känns som att jag inte kan riktigt planera bröllopet alls förens jag har en lokal...

    Någon som känner någon bonde som vill hyra ut någon lada/loge? ;)
    Tar gärna emot alla tips!

  • Svar på tråden Lador i Stockholmsområdet. Tokig på priser!
  • Äldre 14 Nov 08:21
    #1

    förstår dig helt. sthlm är hopplöst med priser.

    lägg ut en annons på blocket eller i tidningen så kanske någon bonde svarar????

  • Alylly­ra
    Äldre 14 Nov 09:32
    #2

    Har du kollat Rönninge i Täby?
    Vi var där på ett bröllop i deras lada, det var jättefint. Jag har dock ingen koll på priser eller regler eftersom jag bara var där som gäst :)

  • Äldre 14 Nov 09:42
    #3

    Alla frågetecken var en smiley... Så du vet

  • Äldre 14 Nov 10:01
    #4

    Just lador vet jag inget om, men det känns som jag gick igenom precis allt i stockholmsområdet innan vi själva hittade rätt. har du kollat bygdegårdarna runt om i stan? Det är ju inte riktigt som en lada, men du skulle nog kunna skapa den känslan du är ute efter, och det är inte särskilt dyrt heller.
    Edsviks konsthall är ett annat alternativ, det är en gammal lada fast den har moderniserats så det passar kanske inte er stil... men annars finns ju ormteatern i haninge och ladan bakom elfviks herrgård. kan tyvärr inte bistå med kontaktuppgifter, för vi tog steget bort från det rustika ganska tidigt.

  • Äldre 14 Nov 12:23
    #5

    Gålö havsbad ligger lite utanför Stockholm med de har en fin lada/festlokal som vi funderade på och där kan man ta med egen mat och dryck

  • Äldre 14 Nov 16:42
    #6
  • Äldre 17 Nov 17:45
    #7

    Tack för svar allihop! :) kom gärna med fler tips!

    Vad tror ni om Telegrafberget i Nacka? Någon som varit där?

  • Äldre 20 Nov 20:22
    #8
Svar på tråden Lador i Stockholmsområdet. Tokig på priser!