• Äldre 10 Nov 07:05
    3553 visningar
    12 svar
    12
    3553

    HJÄLP

    Hej på er! 

    Jag och min sambo beställde förlovningsringar igår och jag oroar mig jätte mycket just nu över om vi valde rätt storlekar, jag har ganska små fingrar och jag beställde storleken 60 = 19,11 inv.diameter och min sambos ring blev i storleken 65,5 = 20,8 inv.diameter, kan det stämma snälla hjälp hjälp hjälp!!Rynkar på näsan

  • Svar på tråden HJÄLP
  • Plätti­s
    Äldre 10 Nov 08:51
    #1

    Vilket material beställde ni ringarna i? Även om jag och min sambo beställde ringar i butik och provade flera gånger innan vi bestämde oss blev min ring för stor, så jag förminskade den för att den inte skulle ramla av. Nu skramlar den lite på fingret när det är kallt, men den sitter i alla fall kvar  

    Det kostar några hundralappar, förutsatt att ringen är i ett material som går att förminska. Beställde ni i butik eller på nätet? Vissa butiker har "öppet köp", att det ingår att man ändrar storleken om man upptäcker att den inte passar.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 10 Nov 09:39
    #2

    Jag har också väldigt små händer och min storlek är 16.7 eller 52.5. I övrigt är jag inte super smal utan ganska medel. Tycker att du ska springa iväg till första bästa guldsmed och låna ett ringmått. Jag beställde min ring på näten hos Vanbruun, de skickar ut ringmått i plast men jag ville kolla om det stämde med ett riktigt mått. Slutade med att jag fick samma storlek med guldsmedens ringmått. Men tycker absolut att du ska gå och kontrollmäta om du är orolig. Att låna ringmått utan att köpa något är inget konstigt alls. 

    Sen håller jag med föregående om att du kan nog lugna ner dig. Att förminska en ring är oftast inget komplicerad eller dyr historia. 

    Hoppas att det går bra. 

  • Alylly­ra
    Äldre 10 Nov 11:44
    #3

    Det är ju svårt för oss att svara på.

    Vänta tills ringarna kommer och testa då, då vet ni säkert. Som andra har sagt så är det inte så svårt att förminska ringar som blivit för stora (i alla fall nån storlek, lite osäker på mer än så).

  • Äldre 10 Nov 12:27
    #4

    Vi beställde dom i silver, jag hoppas verkligen inte att dom är för små eller för storaRynkar på näsan

  • Äldre 10 Nov 12:29
    #5

    Vi beställde ringarna inne på Safira, det är inte öppet köp på ringarna tror jag men jag tror att det går att skicka tillbaka om man vill ändra storlek.

  • Plätti­s
    Äldre 10 Nov 13:10
    #6

    Silver går alldeles utmärkt att förminska  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Anonym (funde­rar)
    Äldre 10 Nov 13:45
    #7

    Okej kan garantera att din i alla fall är för stor. Silver går att förminska. Fast dom brukar råda en att inte använda silver som vigsel och förlovningsring för det inte är det bästa materialet i längden. Men som sagt det går att förminska

  • Äldre 10 Nov 14:05
    #8

    Intressant det där med att fler och fler börjat med silver i vigsel och förlovningsringar. Jag har blivit rekommenderad silver eftersom jag är allergisk mot guld. Men jag tycker personligen att silver är lite för vardagligt för den typen av smycken och ja.. det håller sig inte snyggt lika länge. 

    Silver är trots allt ett väldigt bra alternativ för folk som kanske inte vill lägga super mycket pengar på ringar just nu. Det lämnar ju öppet för att man kanske ska kunna byta till "finare" ringar senare. Eller så tycker man kanske att smycken inte är så viktiga. Woohoo för valmöjligheter vill jag säga men samtidigt Buuu för bristen på allternativ för allergiker bland kedjorna (guldfynd och smycka).

  • Äldre 14 Nov 08:53
    #9

    hmm. jag har en sådan där mätsticka från vanbruun och mina SMÅ fingrar är 51... alltså stl 16.2... min sambo har långa och smala fingrar och han har 60 (stl 19.6)

  • Äldre 14 Nov 08:53
    #10

    Förlåt stl 60 var 19.1 

  • Äldre 14 Nov 09:12
    #11

    Jag håller med om att 60 låter stort om du har små fingrar.

    Jag har strl 48 och jämfört med det låter 60 som stort... Men omdet är silver så går det att ta in:)

  • Äldre 14 Nov 09:16
    #12

    Säger som Augusti :) Silver är väldigt lätt att både förminska och förstora :) 

Svar på tråden HJÄLP