• Äldre 3 Nov 19:41
    4555 visningar
    13 svar
    13
    4555

    Köpa klänning i Göteborg, var?!

    Ska snart dra igång mitt sökande efter den perfekta klänningen till mitt bröllop.
    Frågan är: vilken butik i Göteborg är bra att gå till? 
    Vilka har god service och gott bemötande?


    klänningar, göteborg
  • Svar på tråden Köpa klänning i Göteborg, var?!
  • Äldre 4 Nov 14:33
    #1

    Gjorde iordning en liten lista när jag själv skulle prova klänningar.


    Centrum:
    Linné:
    Kungsbacka:
    http://www.svahnsbrollop.com/

    Har varit på alla utom Svahns i Kungsbacka, fick väldigt bra bemötande på ffa Ramonas, Weddingsquare och Zetterberg. Var redan en del kunder före i de andra butikerna, så där provade vi inte så mkt.

    Jag valde sen att köpa min klänning via dindromklanning.se
    Köpte en klänning som jag provade ut på Ramonas, där skulle den kosta 13.000kr (utan underkjol och frakt) via din drömklänning kostar det 7.300kr för klänning, underkjol, frakt och gratis justeringar ända fram till bröllopet. Amelia som har din drömklänning är väldigt serviceinriktad, mkt trevlig och tillmötesgående, hjälper till att ta alla mått etc. Hon har sitt lager i Ale så man kan komma dit och prova och titta och känna på alla tyger etc.

    Hoppas det är till någon hjälp  
  • Äldre 4 Nov 16:22
    #2
    Har varit runt och provat lite. Kommer köpa min klänning via Hui Couture. Jag fick mycket bra service Hade bokat tid för att prova två klänningar jag sett på deras hemsida. Slutade med att jag provade runt 6-8 stycken och hittade den jag beställt.

    www.huicouture.com/

    Vill du hyra kan man göra det på Emilianos i Kungälv emilianos.se/
  • Äldre 9 Nov 18:47
    #3
    Trattk­antare­llen kunde man bara gå in i butikerna och prova eller var man tvungen att boka tid?
  • Äldre 10 Nov 19:15
    #4

    Runoutofaname Ja, det kan man, men det är bäst att boka tid.
    Ffa när vi var på Johans och Remanns var det redan folk där och provade, så då fick vi inte så mkt hjälp av personalen då de gav de som provade sin fulla uppmärksamhet, vilket jag hade uppskattat om jag var den som provade
    Rekommenderar verkligen att boka tid, så skönt att få den servicen. 

  • Äldre 11 Nov 11:35
    #5

    Jag hittade min klänning på Tonys Högtidskläder. Blev varnad om att de kan upplevas som otrevliga och till en början så tyckte jag att de var lite kyliga, men ju mer de märkte att jag var genuint intresserad så öppnade de upp sig och var väldigt vänliga. Han som äger butiken berättade att det är många "småtjejer" som kommer in och provar klänningar för skojs skull och kanske är det på grund av detta som de kan upplevas som "otrevliga" till en början. De har fantastiska klänningar, så jag skulle verkligen rekommendera att gå dit och titta eller till och med boka en tid. Jag bokade en tid i förväg, vilket jag är jätte glad att jag gjorde. Den andra klänningen som jag provade (som jag själv inte ens ville prova men som ägare insisterade att jag skulle testa) är den som jag kommer att gifta mig i, i juli. 

  • Äldre 17 Nov 23:10
    #6

    Jag har precis beställt min klänning från Hui Couture i fredags! Jätte mysigt ställe och grym service! Vårt tema är vintage. Om du är ute efter en klänning är i vintage, bohemisk eller romantisk stil kan jag varmt rekommendera Hui Couture.

    www.huicouture.com


  • Äldre 18 Nov 15:02
    #7

    När jag skulle köpa min klänning så gick jag till 4 ställen. Det slutade med att jag vägrade köpa på 3 av dem och köpte en till slut på Ramonas design då de är proffsiga, trevliga och hjälpsamma. Jag gick in och sa att jag ville ha en viss modell, de sa att de kanske inte hade exakt va jag va ute efter, och jag köpte i slutändan en helt annan men va nöjdare än nöjdast. Fem stjärnor av fel möjliga! 

    De jag inte rekommenderar är då

    Remanns - Jätte otrevlig och klagade på att jag va ute i för god tid! Hjälpte mig knappt att hitta nån klänning- jag gick därifrån.

    Wedding square: Jag gick in frågade efter en modell ( mermaid) och hon sa bittert; Nej det har vi ingen!! ( så jag gick därifrån, istället skulle hon ju visat andra eller liknande)

    Svahns i kungsbacka: Kom in dit med min mamma; Tanten som ägde stället säger att; Nej du får inte pröva klänningar när det är så långt kvar!
    ( korkat efter som jag va ute efter att köpa en just då) 

  • Äldre 21 Nov 21:19
    #8

    Var på Svahns i Kungsbacka och åk INTE dit!! Hon var väldigt otrevlig och sa att jag inte fick prova klänningar. När jag "tjatat" till mig detta så lyssnar hon inte på vad jag är ute efter. Jag var ute efter en a-linjeformad klänning med båtrining men det var tydligen "ute". Och det skulle absolut inte passa min kropp då hon tyckte att jag skulle se tjock ut (säger man till en blivande brud att hon ser tjock ut?!?!?! Skall kanske tillägga att jag är ca stl 40) och plockade istället fram en tight klänning som jag verkligen såg större ut i!!

  • Äldre 22 Nov 11:11
    #9

    Men har ni så dålig erfarenhet av Svahns?! Har bara hört gott om dem och hade tänkt åka dit (bor i Värmland så det är ändå en bit, gammal Gbg-bo)...

  • Äldre 24 Nov 11:36
    #10

    Liten kaka..... åk INTE dit! inte värt det... åk till RamonasDesign i göteborg istället.
    De på Svahns va fruktansvärt otrevliga och mycket litet utbud! 

  • Äldre 24 Nov 16:58
    #11

    Jag var i tre butiker i Göteborg, Ramonas, Remanns och Zetterberg. Och jag fick jätte bra service i alla butikerna.

    På Ramonas fick jag jätte bra service, Amanda hette hon som hjälpte mig och hon var så duktig , tyvärr var hon den enda som jobbade den dagen jag var inne, så hon sprang som en galning mellan provrummen. Men hon fick min ändå att känna mig väldigt seddGlad. Hon fick mig även att prova lite sånt som jag kanske inte hade tänkt mig, men som kändes så bra när jag väl satt på mig den. Jag hängde undan 2st ( ville inte ta "första bästa" Tyst)


    Jag köpte till slut min klänning hos Remanns på alla hjärtans dag Hjärta(2014) och ska gifta mig nu på lördag 29 nov. Jag fick väldigt trevligt bemötande, och jag kände att dom var ärliga, vilket för mig var viktigt. Jag gick själv och kände mig glad över att dom sa sin ärliga mening. Det kändes genuint som om dom verkligen ville hitta rätt klänning till mig.Glad


    Jag kommer byta klänning efter middagen och första dansen och köpte min brudklänning nr 2 på Zetterberg. ( Jag har haft den inne för justeringar 2 ggr pga lite slarv ifrån deras sida, men har ändå upplevt dom som super trevliga och gulliga)

    Ett litet tips är att om möjligheten finns , gå en vardag ,jag gick en tisdag förmiddag och tror att det kan ha hjälp mig en aning.

    Lycka till !Solig

  • Äldre 6 Dec 23:02
    #12

    Jag var runt på en hel del affärer i Göteborg när jag letade min klänning.
    Jag var på:
    Ramonas, och tyckte att de var lite snorkiga och framförallt DYRA.
    Remanns: Fick inte ens ta på klänningarna och knappt prova dem
    Weddingsquare: Helt ok, men lite för dåligt utbud
    Svanhs i Kungsbacka: Fick inget bra bemötande och slutade med att jag inte ens provade någon klänning där.
    Wedding by Angels i Kungsbacka: Trevligt bemötande, men inte så bra utbud

    Det slutade med att jag tog mig ut till en nyöppnad butik i Hällingsjö (typ vid Landvetter flygplats) och hittade min drömklänning till ett toppenbra pris. Trevlig bemötande och många fina klänningar! Kan verkligen rekommenderas!

  • Äldre 6 Dec 23:04
    #13

    Kanske ska säga att butiken heter The Wedding Room också. www.theweddingroom.se

Svar på tråden Köpa klänning i Göteborg, var?!