• Äldre 1 Nov 15:41
    2908 visningar
    4 svar
    4
    2908

    AliExpress.com

    Är det någon av er som handlat via aliExpress.com?

    Vet ni om det tillkommer tullavgift?

  • Svar på tråden AliExpress.com
  • Äldre 2 Nov 08:59
    #1

    Det bberor på vad du handllar. Små saker brukar oftas släppas igenom. Medan stora mängdergör inte det. Sen är det också så att de skicka via olika ombund som TNT, DHL ect.

    Sen är det totala summa inkl frakt har en betydande roll. Exempelvis handlar under 1300kr ink frakt. Betalar du för monsen som är 25% i SVERIGE och deklarationsavvgift, den skiljer sig mellan ombundsföretag. Kolla på tullverket, där kan du även räkna.

  • Äldre 19 Nov 23:19
    #2

    Räkna med tull, har aldrig sluppit det och det har handlat om små paket då det var flera olika säljare.  Jag har köpt saker därifrån flertalgånger  men upplever de lite krångliga, dels för att det är massa olika säljare och dels för att de inte haft saker i sin lager och bekräftar det typ i sista sekund efter deras frist för min leverans gått ut. 

    Men för den som beställer i tid (då menar jag 2-3 månader om man ej betalar för snabb leverans) kan det absolut vara värt o beställa därifrån. 

  • Äldre 15 Jan 02:39
    #3

    Kan absolut inte garantera att dessa är bättre kvalitet än ringen du tänkt köpa, men de ska ju iaf vara gjorda av, iaf delvis, en ädlare metall... vet ju inte vad du har för budget, men här har du iaf några (nästan) gratisringar! Men kolla upp sidan/kvalitén noga innan du beställer ngt från nätet! Nu lägger jag ner för ikväll, men det var riktigt kul att vara på ringjakt! Godnatt!

  • Äldre 15 Jan 02:41
    #4

    Haha oj, hamnade i fel tråd, kollade upp AliExpress här i ett annat fönster än det jag skulle skriva i :P Hur raderar man?

Svar på tråden AliExpress.com