• Äldre 1 Nov 15:32
    3140 visningar
    2 svar
    2
    3140

    Gynekolog-Mellanblödning?

    Hej!

    Jag vet inte om detta är rätt forum för detta, men det är ju majoritet kvinnor här och jag kan inte riktigt hitta svar på detta någon annanstans.
    Kanske vi till och med har en barnmorska eller gynekolog här som kan ge ett bra svar?

    Jag är en tjej på 24 år.
    Jag har börjat äta väldigt slarvigt pga att tandläkaren säger att jag inte får småäta och att jag knappt får äta frukt (frätskador på tänderna)
    Detta har gjort att jag nästan bara äter ca 2 skivor bröd eller knäckebröd till lunch/frukost vid ca 10-11 och sen middag vid 4-5 och nästan inget mer på dagen. Jag och min man har på senaste tiden varit lata och köpt mycket hämtmat, pizza, sushi, thai och så.
    Detta tror jag har gjort att jag nu fått lätta mellanblödningar i två månader i rad veckan före mens.  (Jag äter p-pillret neovletta)Som fungerat jättebra i många år. Och när jag gått ner i vikt snabbt har jag fått lite mellanblödningar. (barnmorskan har sagt att det kan hända)
    Men nu har jag inte gått ner i vikt. Kan kroppen ställt in sig på "svält"/näringsbrist? Känner mig också öm i livmodern och svanken, precis som när jag börjar få mensvärk. (ca 5 dagar kvar till beräknad p-piller blödning)
    I februari i år gjorde jag cellprov och det såg bra ut och inga cellförändringar.
    Jag har läst näringslära så jag vet mycket väl vad jag gör för fel med maten.

    Hoppas verkligen inte jag är gravid. Har aldrig slarvat med mina piller och har haft samma i säkert 7 år och aldrig blivit gravid.

    Tror ni att jag sitter på svaret själv? Har ni själva varit med om liknande?
    Kan inte hitta mycket om mellanblödningar alls.

  • Svar på tråden Gynekolog-Mellanblödning?
  • Äldre 1 Nov 20:41
    #1

    Är varken gynekolog eller läkare, men har varit med om att få mellanblödningar. Jag fick då byta p-piller, eftersom kroppen "vant sig" vid de gamla efter några år.
    Lät väldigt konstigt, men mellanblödningarna försvann efter bytet. :)

  • Anonym (sames­ame)
    Äldre 1 Nov 22:29
    #2

    Jag fick mellanblödningar efter att ha ätit neovletta i 5-6 år. Bytte till en annan sort och då försvann mellanblödningarna, den sorten var iofs inget bra för mig så nu är jag tillbaka med neovletta och har inga mellanblödningar. Verkar som att kroppen behövde en paus bara :)

Svar på tråden Gynekolog-Mellanblödning?