• Anonym (Erika­)
    Äldre 1 Nov 10:32
    3359 visningar
    6 svar
    6
    3359

    Brudtärna

    Min blivande har nu valt best man.
    Våra best mans och brudtärnor kommer inte vara med vigseln framme vid altaret.
    Nu är min fråga: Vem ska jag välja?
    Min enda syster?
    Eller min bästa vän från högstadiet som jag fortfarande umgås frekvent med..

    Jag tycker det är så svårt.
    Min syster är alltid min syster och hon skulle känna sig så hedrad.
    Medan min bästa kompis tar för givet att hon är made of honor...

    Gifter oss i februari.
    Ps hur har ni tänkt med best man?=)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-11 22:42
    Jag bestämde mig för 2 tärnor trots allt...
  • Svar på tråden Brudtärna
  • Anonym (Erika­) Trådstartaren
    Äldre 1 Nov 10:33
    #1

    P.s Hur har ni tänkt kring toastmaster - skulle det stå egentligen.

  • Äldre 1 Nov 11:32
    #2

    Ha båda två?

  • Anonym (Erika­) Trådstartaren
    Äldre 1 Nov 12:35
    #3

    Jag vill ju bara ha en, det är ju det som är grejen;P

  • Äldre 1 Nov 14:17
    #4

    tja det är ju onekligen ett jobbigt beslut. men jag tänker lite såhär.. om jag skulle tänka om jag var i samma situation: 

    blod går för MIG före vatten så att säga. om jag hade en enda syster, och som jag fann värdefull och umgicks med, skulle jag ta henne istället för min kompis. 

    men de e klart, hade jag inte så jättemycket kontakt med min enda syster, hade jag valt kompisen som jag umgicks med mer.. 

    men om inte annat, välj en som tänra och den andra kanske kan bli toasmadame? :) då får de bägge hedersfulla uppdrag :) 

  • Äldre 2 Nov 11:50
    #5

    Jag tycker att du ska välja båda om det känns rätt för dig. Tycker inte att du ska känna dig tvingad att välja din syster bara för att det är din syster. Känns som att de som ska gifta sig anpassar sig lite för mycket efter sina familjer...

    Mitt problem på denna fronten är att jag inte har någon riktigt bra tjejkompis. Så jag kommer förmodligen ha min syster och min fästmans systerdotter som tärnor. Vi har haft svårt att komma överens men under de senare åren har det blivit bättre. Systerdottern är en väldigt söt tjej som kommer att vara 16 när vi gifter oss och hon är redan nu super taggad. Tråkigt bara att hon inta kan vara med på möhippa och sånt. 

  • Alylly­ra
    Äldre 3 Nov 12:54
    #6

    Vad ska din brudtärna ha för uppdrag/ansvar?

    Du skriver att de inte kommer att vara med framme vid altaret under vigseln. Vad ska de göra då/vilka är era förväntningar på brudföljet? Ingår det nått särskilt ansvar som ni har tänkt er? Typ ansvar för hippa/sexa, förberedelser på morgonen, planering innan eller vad?
    Varför är det viktigt för dig att begränsa dig till en person om du har två som du älskar som du tycker skulle passa för uppdraget?

    Jag hade ingen brudtärna alls och min man hade inga marskalkar, men våra bästa vänner ordnade ändå hippa/sexa och var med oss på morgonen och gjorde sig i ordning. Det funkade hur bra som helst för våran del.

    Gällande toastmaster så valde vi ett par i vår umgängeskrets som vi litar på och som vi visste skulle göra ett bra jobb. 

Svar på tråden Brudtärna