• Äldre 1 Nov 00:57
    1939 visningar
    6 svar
    6
    1939

    Leggins under brudklänning?

    Hej!
    Vi ska ha ett väldigt enkelt bröllop nu i vinter. Min klänning är kort, så nu funderar jag på om jag kan ha svarta tunna leggins/tights till för att det inte ska se så naket och kallt ut?
    Eller kommer det se knasigt ut?

  • Svar på tråden Leggins under brudklänning?
  • Äldre 1 Nov 10:42
    #1

    Hur ser klänningen ut i övrigt? Svårt att säga såhär på rak arm. Är det inte bättre kanske med lite tjockare strumpbyxor?

  • Äldre 1 Nov 16:29
    #2

    Rent spontant så känns leggings som vardag eller som typ långkalsonger under jeans. Så det hade jag inte valt hur enkel klänningen än må vara. 
    Leggings ger dessutom fula glipor nedtill eftersom du behöver strumpor på foten , väl värt att tänka på om du ska ha ett par finare skor på fötterna. 

    Köp ett par finare strumpbyxor istället som passar till klänningen .  Finns ju hur många fina som helst som kan vara både stickade och mönstrade och känns brudiga . 

  • Äldre 1 Nov 20:34
    #3

    Med tunna leggins menar jag sånna i strumpbyxmaterial, så inte långkalsong-bommul :)

    Klänningen liknar denna, gast med silverbrodyr under bysten.

  • Äldre 1 Nov 23:07
    #4

    fin klänning. 

    Vad har du tänkt ha på fötterna? 

  • Äldre 1 Nov 23:56
    #5

    Funderar på svarta stövletter med klack, men inte helt bestämt.

    Öppen för förslag ;)

  • Äldre 2 Nov 11:06
    #6

    Tycker att det var en väldigt fin klänning. Det ser nog bra ut med svarta strumpbyxor. Men jag skulle försöka hitta ett par som var glittriga eller i någon kul färg. Men min stil är ju lite udda.. 

Svar på tråden Leggins under brudklänning?