• lillapin

    Natten före dagen D....

    Ända sen jag var liten flicka som gick och drömde om dagen då jag skulle få "vara prinsessa" så tänker jag att natten inför bröllopsdagen sover man inte tillsammans?!!
    Finns det någon mer än jag som funderat över det här? Min blivande make såg ut som en fågelholk när jag presenterade idén för honom;)
    Syftet skulle vara att få en stund för sig själv och tänka, fokusera och verkligen hinna känna in känslan av att i morgon kommer det ske! Jag kommer hålla klänningen hemlig för honom, så vi kommer inte ses förrän hos fotografen...

    Är det någon annan som tänker som jag? Eller har en synpunkt? 

  • Svar på tråden Natten före dagen D....
  • AkJ

    Jag har hört många som resonerar som du, men har ingen aning om hur vanligt det är. Vi har valt att göra precis tvärtom, och att döma av folks reaktioner är det inte helt vanligt (heller). Vi kommer sova tillsammans, vi gör oss ordning ihop, jag har varit med och köpt hans kläder, han har varit med och köpt mina. Vi har gjort 100% ihop helt enkelt. 

    Om din tillhörande tycker det är ok så kör på att dela upp er säger jag, det ska bli som ni vill. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • TheD

    Vi sov tillsammans i sviten och det var inget vi diskuterade utan det bara är så.

  • Plättis

    Vi har diskuterat det, och sambon ville gärna att vi sover tillsammans natten till bröllopet. Att man har varandra nära kommer nog ta bort en del av nervositeten också Däremot vill han att vi ska ses först vid vigseln, så vi kommer göra oss klara på olika ställen. Jag förmodligen hemma och han hos sina föräldrar eller sin bror. 

    Jag ser inte fram emot att vara ensam, men det kommer bli underbart när vi väl träffas


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • PiaB igen

    Vi ska sova tillsammans och det ser jag sjukt mycket fram emot! Skulle absolut inte vilja vara utan det. Åh vad mysigt och gå och lägga sig tillsammans och veta att i morgon gifter vi oss! Och vakna tillsammans och äta frukost och veta att idag händer det. Ser fram emot dygnet innan lika mycket som vigseln tror jag. Däremot ska vi göra iordning oss på varsitt håll

  • bumbiemma

    Vi kommer sova hemma tillsammans. Vi har diskuterat det flera gånger och kommit fram till att det skulle kännas bäst. Jag tror det kan lugna nerverna lite att natten innan är som "vanligt". På morgonen kommer jag åka till hans syster och göra mig iordning där medan han är kvar hemma sedan träffas vi i kyrkan innan vigseln.

Svar på tråden Natten före dagen D....