• Äldre 26 Oct 14:01
    3101 visningar
    5 svar
    5
    3101

    brudskålen+tilltugg

    hur har ni gjort/tänkt vid själva brudskålen? Alt. medans ni är iväg och fotar/fotat er med tilltugg till gästerna...

    jag funderar på om jag ska göra typ cake-pops och maccarons (kan ha stavat fel)...som de kan få äta undertiden vi är borta...

  • Svar på tråden brudskålen+tilltugg
  • AkJ
    Äldre 27 Oct 07:46
    #1

    Vi kommer ha två "fördrinkar". Dels före vigseln, inne i vigsellokalen och dels efter vigseln, när gästerna kommer till festlokalen. Vi kommer inte vara med i vigsellokalen, och vi kommer vara med i festlokalen om vi hinner.

    Båda gångerna bjuder vi på mousserande vin/alkoholfritt mousserande vin, men inget snacks. I vigsellokalen vill vi inte ha något, och i festlokalen var det faktiskt en kostnadsfråga. Vi har gått all in med en galet hög budget, men när det visade sig att just snacks (nötter och oliver) skulle kosta ett gäng tusenlappar valde vi att hoppa över det. Vigseln börjar 15 och middag serveras 18, så snacks kändes mer som en trevlig grej än en nödvändighet, så inte så svårt beslut att hoppa över tyckte vi. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 27 Oct 12:51
    #2

    Om gästerna kommer få vänta länge så kan det vara trevligt med något tilltugg och något att dricka (behöver dock inte vara alkohol under "väntetiden")


    Små snittar eller gammaldags cannapéer kan vara trevligt då. Alltså munsbitar som man kan äta med fingrarna.

    Men om det inte är så att dom behöver vänta länge på er mellan vigsel och middag, eller om middagen inte blir så sen, tja då behövs inget att tugga på :) 

  • Äldre 3 Nov 15:17
    #3

    Jag kan absolut tänka mig att det kan serveras lite fördrink och tilltugg under tiden vi tar foton. Man kanske kan ha med sig något typ "trädgårdsspel" som gästerna kan roa sig med under tiden. Typ kubb eller så. Vet iallafall att min/våra familj och vänner skulle uppskatta det.  

  • Äldre 12 Feb 12:13
    #4

    Hej! Till vår vigsel kommer det komma en del folk som sen inte är bjudna på festen, t.ex. körsångare o mer avlägsen släkt, tänkte bjuda dem på små matmuffins, o alkoholfri cider. Själva brudskålen har jag inte tänkt på, men finns ett bra ställe nära festlokalen för den. Då jag inte är så förtjust i champagne, blir det nog nåt enklare "bubbel" alt vitt vin. Lite nötter e.d. låter trevligt.

  • Äldre 13 Feb 13:11
    #5

    Jag sitter själv och försöker tänka ut vad vi ska bjuda på till brudskålen. Jag tänker att det är viktigt att folk får lite att äta under drinken, för jag gissar att de inte har ätit så mycket annat den dagen.

    Jag vill egentligen göra den tidpunkten väldigt trevlig för gästerna - tidigare bröllop jag varit på har varit ganska trista just den där timmen, och för mig är festen till för mina gäster - också.

    Men bjud på något som du själv skulle tycka var roligt att få, som folk kan äta och som inte kräver för mycket av dig själv, så blir det nog bra.

Svar på tråden brudskålen+tilltugg