• Äldre 26 Oct 07:38
    1822 visningar
    9 svar
    9
    1822

    Köpes: Brudklänning för gravid sökers

    Söker en brudklänning för gravid. Jag har stl 44 nu och kommer vara i vecka 19 när vi gifter oss på nyår. Max pris 2000

  • Svar på tråden Brudklänning för gravid sökers
  • Äldre 13 Nov 22:17
    #1

    Hur har du tänkt dig att klänningen ska se ut? :) 

  • Äldre 28 Nov 20:31
    #2

    Enkel och gärna i spets men är öppen för allt.

  • Äldre 29 Nov 23:15
    #3

    Okej! Den är tyvärr inte i spets... Men den är enkel med fint fall så man slipper att det blir veck och skrynklor.  Nåt enstaka pyttehål i de tunna armarna som knappt syns (tunna trumpetärmar) .. är du intresserad så kan jag försöka ta bättre bilder. Annars skulle du ju kunna ta klänningen till en sömmerska och sy dit spetsärmar istället! 

    Det största hålet ser ut såhär... men är alldeles vid sömmen så det är nog lätt fixat :) 

    Fick den uppsydd för 2000.  Som sagt är du intresserad så kan jag ta fler bilder och lägga upp bild så du ser hur den sitter på också. 
    Hej så länge! 

  • Äldre 1 Dec 21:41
    #4

    Vad är det för storlek? Och vad hade du tänkt för pris?

  • Äldre 2 Dec 06:17
    #5

    Tror jag hade runt strl 44 plus gravidkulan.Ska leta på nån bild. Längdmässigt så gick den hela vägen till golvet på mig som är 160. Den har ju ingen exakt storlek. Ja jag vet inte... 500+frakt kanske? :)

  • Äldre 2 Dec 14:16
    #6
  • Äldre 2 Dec 21:37
    #7

    Jag har en klänning från Tiffany Rose att sälja. Inte i spets tyvärr men enkel modell och superfin! 

    Skulle gissa på att jag var i din storlek ungefär och jag var gravid i vecka 21 när vi gifte oss. 

  • Äldre 3 Dec 15:06
    #8

    Linan vad ska du ha för din klänning? Jag ha redan än klänning som jag köpte innan jag blev gravid som jag hoppas att jag fortfarande kan ha. Gifter mig på nyårsafton och kommer då vara i vecka 20.

  • Äldre 4 Dec 21:16
    #9

    Jag köpte till ett band med pärlor att knyta över magen (det följer med ett band med klänningen men jag köpte till detta): 
    www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/A_PEARL/Pearl-Beaded-Sash.html

    Kanske 1200 kr för klänning och båda banden eller 1000 för klänning + bandet som följde med klänningen. Hör av dig om du vill ha fler bilder eller undrar något!

Svar på tråden Brudklänning för gravid sökers