• Äldre 20 Oct 14:44
    2253 visningar
    7 svar
    7
    2253

    Evenemangslösning!

    Hejsan!

    Jag sitter här och planerar ett event nu med några vänner och kom att tänka på att det vore sjukt smidigt om man kunde på något enkelt sätt lösa inbetalningar och gästlistor. Nu känns det knepigt att vissa ska betala in på ens konto och sen skriva sitt namn så man kan pricka av vilka som har betalat på ett annat papper. 

    Sen så känns gästlistor på papper så förbi, man vill ju bara ha allt i mobilen nu.

    Då till min fråga, vet ni någon sådan tjänst eller app som är bra som vi kan använda? Vad har ni använt er utav förut? 

  • Svar på tråden Evenemangslösning!
  • Äldre 21 Oct 16:46
    #1

    Hejsan! Det finns säkert något som är supersmart men jag har inte hittat det än, har sökt på allt känns det som. Jag vill också ha något program som gör det hela enklare när man ska ha fest! Frågan är om man kan skapa egna evenemang på Ticnet och såna sidor? Utan att behöva vara företag dvs. 

  • Äldre 22 Oct 07:27
    #2

    Det finns olika appar med checklistor i. På android finns det en app som heter Anteckningar som följer med telefonen och i den går det lätt att göra checklistor. Den går även att synka upp till Evernote så troligtvis går det att synka så att flera kan ha samma lista.
    Sedan är även ett tips Swish för då får du en pling i telefonen när någon har betalat in vilket gör det svårare att missa en inbetalning. Så när du får en pling kan du gå in i din checklista och pricka av.

    Kanske inte riktigt vad du var ute efter men jag tror det kan vara svårt att hitta någon app som automatiskt prickar av folk.

  • Äldre 22 Oct 16:13
    #3

    Låter ju smidigt med Evernote, men jag har en iPhone och där är vanliga anteckningsappen dålig tycker jag. 

    Swish har jag och det är ju super smidigt! Ska spana vidare och leta efter något.

    Ticnet tillåter inte privatpersoner göra konton vad jag kunde se. Sen så kostade det en massa så det känns inte aktuellt.

  • Äldre 23 Oct 15:14
    #4

    Jag har hittat något som verkar vara bra! www.tickville.com kolla den! Verkar som att man kan koppla ihop sitt facebookevent också, men jag har inte testat än men ska ta och göra ett konto nu! Är ju ändå gratis :)

  • Äldre 28 Oct 11:57
    #5

    Men wow! Visste inte att det fanns appar för sånt här, den där tickville verkar ju väldigt smidig om man kan koppla ihop sitt evenemang på facebook också. Hade blivit jobbigt att lägga in alla manuellt känner jag. 

    Tack för tipset!

  • Äldre 18 Nov 10:18
    #6

    Det var så lite så, hittade den av en slump själv så :) Men den går nog att använda på bröllop och allt möjligt också, man kan ju fixa till sin egen eventsida och sen bara skicka ut via facebookgruppen!

  • Äldre 11 Dec 10:02
    #7
    Isabelles skrev 2014-10-23 15:14:16 följande:

    Jag har hittat något som verkar vara bra! www.tickville.com kolla den! Verkar som att man kan koppla ihop sitt facebookevent också, men jag har inte testat än men ska ta och göra ett konto nu! Är ju ändå gratis :)


    Du är en ängel! Tusen tack! Funkade det bra?
Svar på tråden Evenemangslösning!