• Anonym (Fru S)
    Äldre 14 Oct 19:47
    4143 visningar
    6 svar
    6
    4143

    Enkla korta brudklänningar , finns det?

    Ska gifta om mig och är 40 år , jag skulle vilja ha en enklare brudklänning, gärna kortare modell och som INTE är en marängklänning någonstans. 
    Finns det?

    har försökt leta men jag hittar bara skira sommarklänningar eller spetsklänningar som hellre passar mina döttrar än mig. 

    En vanlig enkel vit sidenklänning i typ fodral utan en massa krusiduller och lullull. Och utan att behöva köpa den på HM

    Jag vill INTE köpa på nätet utan jag vill kunna prova klänningen och känna på material och utförande. 

  • Svar på tråden Enkla korta brudklänningar , finns det?
  • Äldre 14 Oct 20:06
    #1

    Om du inte vill köpa på nätet så kan det vara bra att veta vart du bor till att börja med. Det är svårt att tipsa om butiker annars, för det hittar du knappast på dom rikstäckande kedjorna.

    Men ett bra ställe att börja på är en brudklänningsbutik nära dig, specificera vad du vill ha, om det inte finns på brudklänningsavdelningen så kanske modellen finns på tärn/bal-avdelningen och går att beställa i vit.

    Annars finns det säkert bra sömmerskor som kan tänka sig att sy upp efter dina önskemål också Glad

  • Anonym (Fru S) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 20:41
    #2

    köpa på nätet menar jag mer som att köpa kinaklänningar. Borde kanske varit mer tydlig där.

    jag skulle kunna köpa en via vanlig postorder för att det i så fall är enklare att klämma, känna och prova och i så fall skicka tillbaka. Men jag vill inte lägga ner pengar på en kinaklänning som  kanske inte passar och kanske inte är vad jag  vill ha i slutändan. 

  • Äldre 14 Oct 21:28
    #3

    Ok :) 


    Då är det ju lite skillnad :) 


    Har du tittat på Nelly.com? Dom brukar ha en hel del snyggt.
    Annars tror jag att lilly.nu brukar ha en hel del snyggt :) 


    Skulle bara kolla om något hänt här innan jag gick och la mig, så jag hinner inte kolla åt dig just nu :) 

  • Äldre 14 Oct 21:30
    #4

    Pst (Diamonds by lilly - på lilly-sidan) är korta klänningar.


    Sen har dom en avdelning med festklänningar också

  • Äldre 15 Oct 09:47
    #5

    Fodraldress, dock verkar den vara med spets utanpå. Men snygg och passande en 40-åring ;) 
    www.lilly.nu/shop/details/08-3507-cr

    Enkel axelbandslös klänning med en liten hint åt 50-talet utan att kännas allt för retro
    www.lilly.nu/shop/details/08-3506-cr

    Lång i och för sig, men vacker i sin enkelhet
    www.lilly.nu/shop/details/08-3517-wh

    Du kanske kan hitta något på bridal outlet också
    www.bridaloutlet.se/brudklnningar
    Jag vet inte om dom har postorderförsäljning. Men det kan ju kanske vara värt en resa dit då det är en så stor affär annars :) 

  • Himla
    Äldre 15 Oct 13:40
    #6

    gifter mig nästa år och fyller då 50. Har beställt en uppsydd klänning i 50tals modell o fantastiskt siden. Klart det kostar men då blir det rätt ;) Jag skulle tipsa dig att gå runt i diverse festbutiker o titta. ¨Många festklänningar kan beställas i korta modeller och i andra färger dvs vitt, ofta sjunker priset då helt plötsligt med flera tusen bara för att det är en fest o inte brudklänning.

Svar på tråden Enkla korta brudklänningar , finns det?