• Äldre 12 Oct 22:46
    1428 visningar
    3 svar
    3
    1428

    olika priser?

    Hej på er!
    Nu är det så att jag måste lämna in min ring för värdering då den är köpt utomlands, det jag inte riktigt kan få bukt på är varför alla butiker har olika priser. guldfynd ligger på ca 400:- medans en annan stor kedja tar 700:-, en annan butik tog 990:-... är det någon som arbetar med detta som kanske kan svara på om det är ngn skillnad i värderingen juh mer den kostar?

  • Svar på tråden olika priser?
  • Äldre 12 Oct 23:02
    #1

    Jag tror du får förklara lite mer om någon ska kunna hjälpa dig.


    Finns samma ring här i Sverige på olika kedjor alltså?
    Eller vad är det för priser du rabblar upp?

    Priser kan bero på design, kvantitet dom är inköpta i eller främst av allt - hur många karat ringen är i.

    Men varför "måste" du värdera den? 

  • Äldre 13 Oct 11:36
    #2

    Hon menar nog priset dom tar för värderingen.

  • Äldre 13 Oct 14:18
    #3

    Aha... ja då förstår jag bättre. Glad

    Priser för värdering kan dels variera beroende på om det finns någon i butiken som kan göra värderingen direkt, eller om dom måste skicka iväg till någon konsult för sånt.
    Vissa butiker vill inte göra värderingar heller eftersom slutvärdet hänger på så mycket mer än kvalitén på metallen och stenarna och själva designvärdet är något dom får gissa sig fram till. 


    Jag tog med mig ett par halsband in på en guldsmedsbutik förut för att få dom värderade och dom tog inget alls, men däremot ville dom bara säga guldvärdet och inget mer.

Svar på tråden olika priser?