• Äldre 12 Oct 12:52
    1662 visningar
    1 svar
    1
    1662

    Giftermål i Spanien

    Hej!
    Jag och min blivande är lite inne på att gifta oss utomlands, tänkte oss Spanien då vi har nära familj som kommer att befinna sig i Spanien nästa sommar.

    Vår tanke är att hyra ett stort hus med 15-30 bäddar.
    Tänker oss att själva vigsel cermonin ska vara på stranden eller något annat vackert ställe. Och sedan ha festen i huset alt. hyra en restaurang.

    Någon som gjort liknande?
    Hur mycket kostade huset att hyra för en vecka?
    Hur hittar man catering? Böllopsfotograf?
    Köpte ni klänning på plats eller tog med i resväskan?

    Berätta så mycket som möjligt!
    Tack :)

  • Svar på tråden Giftermål i Spanien
  • Äldre 27 Oct 14:29
    #1

    Hej,

    Vi håller på att planera vårt bröllop på Mallorca just nu. Har hyrt ett hus för ca 40000:- vilket är ungefär halva priset mot vad kåken kostar under högsäsong. Huset har 21 bäddar och pool. Ska ni gifta er på fastlandet finns betydligt fler och större hus att välja på och till bättre priser.

    Svenska kyrkan får viga på "riktigt" i Spanien, men tänk på att kolla var de finns så ni inte fixar hus alltför långt bort. :)

    Vet inte hur det är med priserna för allt möjligt i övriga Spanien, men jag upplever åtminstone Mallorca som dyrt, dvs åtminstone samma priser som i Sverige. Av bröllopsplanerarna har vi fått höra att vi inte kan få bra catering för mindre än 130 euro per person, men vi kollar på andra alternativ, för det verkar stört omöjligt att få ur dem några specifikationer eller olika förslag att ta ställning till. Förstår att de måste "skydda" sitt jobb, men det känns lite väl hemligt emellanåt. Hade vi inte redan betalt för huset hade vi kanske tänkt om och valt att gifta oss någon annanstans. :P

Svar på tråden Giftermål i Spanien