• Äldre 8 Oct 00:51
    2611 visningar
    5 svar
    5
    2611

    Säljes: Brudklänning; Strl 40-46

    SÄLJES:


    Brudklänning med tillhörande underkjol och bolero. Färgen är Diamond Crystal, vilket är riktigt vit. Dvs INTE den gulare färgen Ivory.


    Strl 40-46 beroende på hur hårt snörad den är.


    Använd vid ett tillfälle. Tvättad direkt efter användning.


    Behöver endast strykas eller ångas innan användning.


    Min längd är 169 cm, använde EJ klackar vid tillfället. Går att lägga upp om du är kortare.


    Mitt bystmått är 104 cm, reglerbart ca. 7-8 cm plus eller minus pga snörning i ryggen.


    Mitt midjemått är 97 cm, reglerbart ca. 7-8 cm plus eller minus pga snörning i ryggen.


    Mitt höftmått är 110 cm, vilket däremot inte är av större betydelse då klänningen är


    A-linjeformad och du kan vara både betydligt större eller betydligt mindre.


    Klänningen har ett påsytt ?bh-knäppe? bak i ryggen för att hålla ?bakplattan? på bättre plats. Det sitter fast med ett enkelt stygn och kan antingen tas bort eller flyttas beroende på vart man snörar den.


    Klänningen har även på undersidan av kjolen en ögla och snöre för upphängning av släpet.


    Ingår gör också underkjol med 3 stålringar. Behöver lagas i en söm om man så önskar, men den fungerar ändå utan att försämra funktionen.


    Underkjolen är av one-size med resår i midjan och passar dig som har mitt midjemått (97 cm) plus, minus ca. 10 cm.


    Även en hemmagjord bolero i vit chiffong medföljer, likaså en ?kläd-påse? till både klänning och underkjol.


     


    Pris: 1700 kr + eventuell frakt på ca. 90 kr (Schenker).

    Finns annars att hämta i Halmstad. Jag som säljare försöker alltid använda mig av det billigaste frakt-alternativet om inte annat önskas.


    Betalas via Swish eller överföring till konto i Swedbank.


    Först till kvarn. Annonsen ligger ute på flera sidor.

    Vid intresse skriv till mig här på bröllopstorget, kommentera härnedan eller maila mig på; maria.andersson.1986@hotmail.com

  • Svar på tråden Brudklänning; Strl 40-46
  • Äldre 17 Oct 23:48
    #1

    Finns klänningen kvar?

  • Äldre 21 Oct 15:30
    #2

    Hej!
    Ja, den finns kvar. Sorry, har inte sett att någon hade svarat på annonsen. :)

  • Äldre 15 Mar 00:19
    #3

    Klänningen finns fortfarande kvar. :)

  • Äldre 21 Apr 21:11
    #4

    FINNS KVAR. :)

  • Äldre 18 Oct 16:12
    #5

    Finns klänningen kvar?

Svar på tråden Brudklänning; Strl 40-46