• Äldre 1 Oct 11:08
    4984 visningar
    12 svar
    12
    4984

    Otroligt vacker låt!

    Jag har verkligen fått den här låten på hjärnan. Den är helt underbar tycker jag, ville tipsa om den till er som kanske ska ha bröllop snart eller bröllopsfest snart! Man kanske kan få han att spela på något bröllop tillomed? Glöm inte bjuda in mig bara, han är ju otroligt snygg :P

    http://open.spotify.com/track/5IVufU2aY3mvNIE0tKTDSz
     

    Han heter Simon och låten Ikväll handlar det om oss!

    Tipsa gärna om fler fina svenska låtar!

  • Svar på tråden Otroligt vacker låt!
  • Äldre 1 Oct 11:12
    #1

    Tack för tipset! Ska lyssna igenom den nu! 

  • Äldre 1 Oct 12:43
    #2

    Det beror lite på hur vi får ihop det med musiker och sångare. Vi vill ju gärna ha en nyckelharpa också, det vore fräckt både musikmässigt (hennes far/mor föräldrar gillar sådant) samt att det passar låtarna och temat.
    Sedan vill vi ju ha en trubadur som sjunger lite utanför kyrkan(ruinen) innan det är dags att sätta sig ner. Är det en varm dag bjuder vi på något att dricka i samband med detta.


    Men dessa låtar har vi hittills eller just nu i tankarna.


    Ingångslåt:
    Av längtan till dig (den är vi rätt av, gått till många famnar innan vi hittat varandras)


    Låt under vigseln:
    Det vackraste (behöver inte förklarast)

    Utgångslåt:
    ? ("Vart jag än går", kanske??)

    Valslåt:
    Den vilda (där dansar han med den vilda,, hell yeah I do)


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 12:49
    #3

    ">



    Så som denna tjej sjunger denna låt imponerar mig så jävla mycket varje gång
    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 13:18
    #4

    www.youtube.com/results%C3%B6ga+g%C3%A4rdet

    denna ska vi ha som ingångslåt

  • Äldre 1 Oct 13:18
    #5

    fel.. denna är det. 



  • Äldre 1 Oct 13:20
    #6





    denna som utgångslåt. ^^ 

    bägge klassiska svenska, tycker då jag^^

  • Äldre 1 Oct 13:39
    #7
    filibustern skrev 2014-10-01 13:20:32 följande:

    denna som utgångslåt. ^^ 

    bägge klassiska svenska, tycker då jag^^


    HA HA HA HA
    Aj fan, skulle jag ha denna låten hade hela bröllopet blivit förstörd, har jobbat på medeltidskrog och den sjungs?.(läs gapas/skriks) hela jävla tiden där, totalt förstörd för mig därav, den och Jag Ser en Hövding.

    Men i övrigt är den väldigt väldigt fin, Det är båda låtarna, får man fråga hur de skall framföras?? Instrument osv


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 13:45
    #8
    Nightrod skrev 2014-10-01 13:39:54 följande:

    HA HA HA HA
    Aj fan, skulle jag ha denna låten hade hela bröllopet blivit förstörd, har jobbat på medeltidskrog och den sjungs?.(läs gapas/skriks) hela jävla tiden där, totalt förstörd för mig därav, den och Jag Ser en Hövding.

    Men i övrigt är den väldigt väldigt fin, Det är båda låtarna, får man fråga hur de skall framföras?? Instrument osv


    hahaha! ja då förstår jag dig! onyktra TROR bara dom kan sjunga :P 

    vi tänkte be vår dragspelslärare spela dem bägge (och psalmerna) på dragspel. han är riktigt riktigt duktig. :) 
  • Äldre 1 Oct 13:48
    #9
    filibustern skrev 2014-10-01 13:20:32 följande:

     denna som utgångslåt. ^^ 
     

    Sitter och lyssnar på Ronja låtarna nu, otroligt at så fina låtar kan bli förstörda för mig pga att fulla högljudda människor skricker dem som fan? Men sååå fina de är? Önskar lite jag kunde haft dem med, men som sagt, skrattar bara av tanken, skulle tänka på idioter mer än på min vackra brud, det hade varit oundvikligt, fel fel tillfälle att göra det..


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 13:53
    #10
    filibustern skrev 2014-10-01 13:45:35 följande:
    hahaha! ja då förstår jag dig! onyktra TROR bara dom kan sjunga :P 

    vi tänkte be vår dragspelslärare spela dem bägge (och psalmerna) på dragspel. han är riktigt riktigt duktig. :) 

    Dragspel är ett väldigt fint instrument, kommer nog bli stämningsfullt :)
    Vi hoppas på lite fina instrument vi med, lite annorlunda, eller så blir det bara gitarr och piano,, vi får se


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 13:54
    #11
    Nightrod skrev 2014-10-01 13:48:55 följande:

    Sitter och lyssnar på Ronja låtarna nu, otroligt at så fina låtar kan bli förstörda för mig pga att fulla högljudda människor skricker dem som fan? Men sååå fina de är? Önskar lite jag kunde haft dem med, men som sagt, skrattar bara av tanken, skulle tänka på idioter mer än på min vackra brud, det hade varit oundvikligt, fel fel tillfälle att göra det..


    ja men jag förstår dig. det är synd att dom blivit så förstörda för dig, för som du skriver - dom är otroligt vackra! har skrivit ut noterna på rid över skog och dessutom ritat av noterna på änglagård (det som fanns på nätet i alla fall, resten ska vi luska ut på gehör) sen ska vi på dragspelskurs ikväll, ska bli intressant att höra hur de låter på dragspel! och lärarn kan ju säkert improvisera fram en stämma medan han spelar. ^^ 
  • Äldre 7 Oct 15:39
    #12

    Mycket fin låt med han Simon men kanske inte för bröllop. Men kanske om den var akustiskt inspelad också :) Läste om han i en blogg idag: http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=31139&beid=2761723

    Sen så hittade jag hans låt på youtube: 
    ">



    Svensk musik är då för härlig ändå! Rakt in i hjärtat!

Svar på tråden Otroligt vacker låt!