• Äldre 28 Sep 22:06
    1078 visningar
    5 svar
    5
    1078

    Annorlunda klänning

    Kan någon tipsa mig om var man kan hitta annorlunda brudklänningar? Vill inte ha en traditionell klänning som sitter åt. Har en ide om mycket spetsar och lite bohemisk stil.

  • Svar på tråden Annorlunda klänning
  • Äldre 28 Sep 22:09
    #1

    Etsy.com kan du hitta mycket på.


    Sök efter bohemian wedding dress så bör du hitta en hel del där

  • Äldre 29 Sep 19:08
    #2

    googla bohemian wedding dress, eller wedding dress + nyckelord i vad du vill ha, till exempel sleeves, lace, etc. jag fick krupp på att alla klänningar är axelbandslösa och gärna sjöjungfru och med snörning, så jag googlade sheath wedding dress off the shoulder zipper, och helt plötsligt kom det upp massor.
    lycka till!

  • Äldre 30 Sep 21:42
    #3

    Har hittat en del på etsy. Vågar man köpa där? Svårt när man inte kan prova...finns det inga bra tips i Sverige?

  • Äldre 1 Oct 09:03
    #4
    Anna6312 skrev 2014-09-30 21:42:44 följande:

    Har hittat en del på etsy. Vågar man köpa där? Svårt när man inte kan prova...finns det inga bra tips i Sverige?


    Damen min handlar mycket på etsy och det har aldrig varit något problem hittills


    Live free, ride free
  • Alylly­ra
    Äldre 1 Oct 16:09
    #5

    Det brukar gå bra att handla på Etsy förutsatt att man kollar att säljaren har bra recensioner.
    Men jag håller med om att det kan vara svårt med storlekarna - och man vill ju inte gärna hålla på och skicka fram och tillbaka. Om du vill beställa något därifrån så var noga med att kolla måtten med säljaren och mät dig själv så att du är säker på att den passar.

    Det finns inte direkt något liknande i Sverige (som har lika bra utbud!) men du kan ju kolla på t.ex. schyssta vintagebutiker som kan ha bra grejer. Beroende på hur mycket pengar du kan tänka dig att lägga på det kan du ju också ta med dig en bild på din drömklänning till en sömmerska och få den uppsydd precis som du vill ha den.

    Kom också på att Elsa Billgren hyr ut vintageklänningar! Du kanske kan hitta nått där?
    www.dittbrollop.se/blogg/hyr-din-klanning-av-elsa-billgren/

Svar på tråden Annorlunda klänning