• Äldre 28 Sep 12:59
    925 visningar
    1 svar
    1
    925

    Vad andra vill/ville med ert bröllop

    Det har funnits trådar tidigare om vad vi själva inte vill ha på våra bröllop. Kanske klyschor eller annat som anses smaklöst etc.
    Trådarna har varierat i finkänslighet och framgång, men jag tyckte att vi kunde göra en helt ny tråd (jag vet inte om liknande kanske funnits förrut)

    Här kan vi nämnde de grejer som släktingar, samhället, vänner eller ja den blivande maken/frun vill ha på bröllopet som vi själva absolut INTE vill.
    Kanske kräver svärmor att man ska ha hennes gamla brudklänning, pappa kräver kyrklig vigsel eller vill din tondöva faster sjunga "I will allways love you".
    Det kan även vara något så enkelt som att din blivande vill ha citronsmak på tårtan eller prästen bara accepterar sina egna favorit psalmer.

    Vad vill/ville andra med ert giftermål som du själv inte kan tänka dig?
  • Svar på tråden Vad andra vill/ville med ert bröllop
  • Äldre 28 Sep 13:07
    #1

    Jag kan börja, även om vi har 1½ år kvar till dagen med stort D.

    Strax efter vi hade förlovat oss insåg jag att mina svärföräldrar förväntade sig att jag skulle ta deras efternamn. Någon de måste fått helt om bakfoten då det är deras son som kommer ta mitt efternamn. Hans efternamn är ett vanligt svenskt "-lund" namn medan mitt efternamn har en historia, är ovanligt med lättstavat och sedan vi va 17år och blev tillsammans har vi vetat att våra möjliga framtida barn kommer ha mitt efternamn. Blir kul den dagen de förstår att de inte kommer heta samma som sina framtida barnbarn.

    Min m2b är helt övertygad om att vi ska ha ett femmannaband under vigseln som kommer ske utomhus på sommaren. Nästan alla våra vänner är musiker så det går ju, men jag är helt övertygad om att det bara kommer låta illa!
    Man måste micka upp allt och trummor låter så illa utomhus..... Jag vägrar och ser bara en akustisk gitarr och sång. Bara, oavsett hur bridezilla jag blir.

Svar på tråden Vad andra vill/ville med ert bröllop