• Äldre 28 Sep 09:42
    6495 visningar
    16 svar
    16
    6495

    Musik till vigsel och fest

    Hej, vi söker nu någon som kan sjunga och spela till vår vigsel men även någon som kan underhålla på festen, gärna DJmusik med lite nyare musik.


    Vi gifter oss våren 2015 på västkusten och bröllopet kommer vara i två dagar då släkt och vänner kommer långvägar, så eventuellt behöver vi musik även dagen innan bröllosdagen då vi ska ha en pre-bröllopsfest.

    Tack på förhand, Sofia & Martin.   

  • Svar på tråden Musik till vigsel och fest
  • Äldre 28 Sep 12:25
    #1

    RM DUO spelar mycket på bröllop! Kontakta dem. Kolla på deras facebook :) 

  • Äldre 28 Sep 21:26
    #2

    Hej, - jag Carina, lillasyster till Conny i bob hund och sambo med en av våra rockikoner i landet kan hjälpa er. Har fler kontakter med möjlighet att kunna bidra med era önskemål. Hör av dig så kan vi diskutera möjligheter för er, mvh carina

  • Äldre 30 Sep 07:50
    #4
    CarroNilsen skrev 2014-09-30 07:27:48 följande:

    Michael Abrahamsson är bra, har själv anlitat honom och vänner till mig. Han gör mycket heldagar vet jag och spelar till vigseln, brudskålen, livemusik och DJ. Kolla med honom www.michaelabrahamsson.com



    Tack för tipsen! Ska undersöka detta lite närmare i helgen :)

    Vad kostar föresten en heldag med Michael Abrahamsson? låter bra och vi har varit inne på en sådan lösning.

    / Sofia
  • Äldre 4 Oct 14:48
    #6

    Vi valde att boka duon Tvålive, de utgår ifrån

    Gbg-området så vitt jag vet. Kanske kan vara något

    för er också: www.tvalive.zoomin.se

    /Carro

  • Äldre 7 Oct 06:23
    #7

    Hej, vi betalade 15000 kr för en heldag med Michael och då hade han även med sig en pianokille.

  • Äldre 20 Oct 12:00
    #7

    Hej
    Prövade att försöka tipsa de som planerar att gifta sig om ett riktigt kul och bra party band men det verkar försvunnit? Jag måste gjort något tokigt? 
    Vi har sett dom vid två tillfällen i sommar och har bokat dom till vårt bröllop.
    http://www.live.n.nu/
    /Liza

  • Äldre 25 Oct 20:10
    #7

    Jag kan verkligen rekommendera Anna and the cat combo, sök på dom på google :) De spelade och sjöng för oss i kyrkan och senare på festen. Helt underbart med ett helt band med blås :) 

  • Äldre 17 Nov 14:01
    #8
    Vad kul att se att så många som gillar vårt bröllopskoncept, vi har några datum kvar inför nästa år, detta är vad vi erbjuder och förmedlar till bröllop.

    Heldagskonceptet CREW

     ------------------------------------- HELDAGSKONCEPTET -------------------------------------
    Nu även med Foto, se nedan *HELDAGSKONCEPTET DELUXE*
    Våra koncept:
    *HELDAGSKONCEPTET*
    Heldagskonceptet grundutförande innefattar musikunderhållning under hela bröllopsdagen med Michael Abrahamsson, Vi ses på ett planeringsmöte 3-6 månader innan bröllop.
     
    På bröllopsdagen spelar vi till: 
    - Vigsel/Ceremonin (1-3 låtar ni  själva väljer) 
    - Livemingel/Brudskål efter vigsel (blandad mingelmusik) 
    - Bröllopsvalsen efter middag 
    - Livemusik med de bästa partylåtarna 
    -DJ/Dans med allt från  den senaste partymusiken till de givna klassikerna. 
    Fullständigt ljud och ljus ingår av högsta klass.  
     
    Heldagskonceptet går att få med Michael Abrahamsson, eller Duo 2 personer (med Pianist/Multimusiker Oliver Östbäck) eller Band med 4a personer med full sättning. 
    *HELDAGSKONCEPTET DELUXE*
    Heldagskonceptet DELUXE med Michael Abrahamsson & Oliver Östbäck. 
    Vi ses på ett planeringsmöte 3-6 månader innan bröllop. 
    På bröllopsdagen spelar och fotar vi med följande upplägg: 
    - Porträttfotografering innan vigseln 
    - Fotografering under hela vigseln 
    - Vi spelar under Vigsel/Ceremonin (1-3 låtar ni  själva väljer) 
    - Livemingel/Brudskål efter vigsel (blandad mingelmusik) 
    - Bröllopsvalsen efter middag 
    - Livemusik med de bästa partylåtarna 
    -DJ/Dans med allt från  den senaste partymusiken till de givna klassikerna. 
    Fullständigt ljud och ljus ingår av högsta klass. 
    Önskar ni något annat upplägg så tveka inte att kontakta oss! 
    Lyssning/Videoreferens
    Kyrkan/Ceremoni






    Mingel/Brudskålsmingel


    Livemusik / Livemusicshow (Duo/2 personer eller Michael Abrahamsson Band) 


    DJ:


    FÖR BOKNINGSFÖRFRÅGAN, gå in på hemsidan nedan och vidare till kontakt och fyll i formuläret så svarar vi inom 24 tim.
    WWW.HELDAGSKONCEPTET.SE 

    KÄRLEK till alla! <3
  • Äldre 8 Jan 20:01
    #9

    Michael Abrahamsson spelade på vår bröllopsfest för drygt 6 år sedan, en duktig kille som fick igång partystämningen! Rekommenderas varmt!

    Söker ni endast sång till vigsel/mingel så arbetar jag som sångerska. Mer info finner ni på www.mariaalbjar.se

  • Äldre 16 Jan 10:17
    #10

    Hej!
    Jag spelar i ett grymt svängigt soul/funkband som spelar covers. Bland annat Beyoncé, Stevie Wonder, Jackson 5, Oscar Linnros, Aretha Franklin. Bröllop är den typ av spelningar vi gör mest. Vi brukar också erbjuda en mindre sättning till kyrkan om det önskas. Vi håller till i Göteborg. www.soulfetch.se 

    Hör av dig om det verkar intressant!

  • Äldre 16 Jan 10:52
    #11

    Hej Sofia & Martin. 

    Vi kan erbjuda erfarna DJ's med lång och bred erfarenhet. Vi är baserade i och omkring Göteborg.

    www.faderadio.se, här kan ni höra oss när vi sänder på på webradiokanal. 

    Ni är välkomna att kontakta oss på kontakt@faderadio.se

    Hälsningar
    Jocke

  • Äldre 28 Feb 11:54
    #12

    Hej Sofia & Martin och alla andra!

    Jag tänker att ni redan har hittat en DJ eller band, men jag/vi gifter oss om en vecka och jag kan återkomma med en "recension" av vår musikunderhållning efter det om ni vill. När vi letade band tyckte jag att det saknades information om hur underhållningen hade varit, alla skriver bara om vilka de ska boka eller vad de betalt? Och det är verkligen en snårskog att leta i för att hitta ett band får jag säga...

  • Äldre 14 Apr 14:03
    #13

    Lite senare uppdatering än vad jag kanske hade tänkt mig, men vi har haft fullt upp efter bröllopet minst sagt. Tvålive som vi hade bokat passade perfekt in på vår fest och vi är mycket nöjda med vårt val av musiker på alla sätt och vis. Proffsiga rätt igenom! Dagen/kvällen gick överlag fantastiskt bra och alla var väldigt nöjda, kändes det som. Det är mer nu i efterhand som det känns lite tråkigt att vi har allt det där roliga bakom oss och inte längre något som vi ser fram emot. Ni är nog många därute som håller med om att det är knäppt hur all planering, tankekraft och tid som läggs ned på ett bröllop ?enbart? mynnar ut i en dag och en kväll sen är allt över. Det är inte utan att en viss tomhet infinner sig *-) Och andra sidan känns det mycket bättre att kunna kalla sin man för just det och inte behöva säga sambo eller kille J Kram.

  • Äldre 22 Apr 17:25
    #14

    Hej, tack för alla tips och personliga meddelande, vi är inte så aktiva här men lovar återkomma efter bröllopet då vi gifter oss om ett par veckor. Vi har valt Heldagskonceptet med Michael Abrahamsson och en extra musiker. Tack återigen för alla fina tips.

    Fia & Martin

  • Äldre 25 Apr 08:46
    #15

    hej jag har en duo/ trio "Paula Noel" som har spelat på flera bröllöp.

    jag brukar jobba som Dj också.

    min telefon 0762728358

    mail : ethnoel@ gmail.com

    mvh

    Roberto & Paula

  • Äldre 27 Apr 11:02
    #16

    Kul att ni valde HELDAGSKONCEPTET.se, för er som ännu inte bokat musik till er stora dag så finns det fortfarande några datum kvar i sommar och höst 2015.

    Senaste referensvideon med vårt flaggskepp Michael & Oliver ser ni här:





    Väl mött / HELDAGSKONCEPTET.se


    SofiaMartin2015 skrev 2015-04-22 17:25:16 följande:

    Hej, tack för alla tips och personliga meddelande, vi är inte så aktiva här men lovar återkomma efter bröllopet då vi gifter oss om ett par veckor. Vi har valt Heldagskonceptet med Michael Abrahamsson och en extra musiker. Tack återigen för alla fina tips.

    Fia & Martin


Svar på tråden Musik till vigsel och fest