• Äldre 22 Sep 16:27
    2688 visningar
    14 svar
    14
    2688

    Boktips!

    Hejsan! Jag söker efter lite nya bra böcker att läsa nu när hösten äntligen har kommit =) Finns ju inget bättre med tända ljus och en bra bok som sällskap nu när regnet vräker ner. 

    Jag kan börja med att tipsa om en bok som heter Byggfirman som är skriven av författaren Staffan Nordstrand. Den är väldigt underhållande och bra!

    Här har ni den om ni vill läsa mer: http://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789186505486

    Så om ni har fler tips på bra och nya böcker skriv gärna här! =)

    Tack!

  • Svar på tråden Boktips!
  • Äldre 23 Sep 10:18
    #1

    Om du gillar kärleksromaner kan jag tipsa om Nora Roberts, hon har även en serie som handlar om 4 tjejer som driver en bröllopsagentur tillsammans Flört.

    1: www.bokus.com/bok/9789174292442/som-en-drombild/

    2: www.bokus.com/bok/9789174292589/doft-av-rosor/

    3: www.bokus.com/bok/9789174293128/ogonblick-att-minnas/

    4: www.bokus.com/bok/9789174293326/den-lyckligaste-dagen/

  • Äldre 23 Sep 12:01
    #2

    själv kan jag rekommendera Stephen King i allmänhet. love him. nyare böcker jag älskade av honom var bl.a under kupolen och nattsvart,stjärnlöst(novellsamling). men kolla gärna gamla böcker och novellsamlingar! 

    annan skräckförfattare jag rekommenderar om man vill ha lite mer monster och så är Dean Koontz. speciellt Väktare. jisses den var jobbig att läsa, men skitbra! även Nattfrossa gillade jag :) 

  • Plätti­s
    Äldre 23 Sep 13:04
    #3

    Fredrik Backmans böcker! Hjärta

    Jag har läst både En man som heter Ove och Min mormor hälsar och säger förlåt, och det är baske mig det bästa jag läst i hela mitt liv. Bitvis grät jag som en galning, andra skrattade jag högt. Medan jag satt på tåget hem till mina föräldrar, eller på lokalbussen på väg till jobbet. 

    Annars finns det mängder av bra fantasy om man vill drömma sig bort till andra världar. David Eddings böcker är bra, Sagan om Elenien och Tjuven Althalus är mina personliga favoriter


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 23 Sep 16:35
    #4
    Plättis skrev 2014-09-23 13:04:55 följande:

    Fredrik Backmans böcker! Hjärta

    Jag har läst både En man som heter Ove och Min mormor hälsar och säger förlåt, och det är baske mig det bästa jag läst i hela mitt liv. Bitvis grät jag som en galning, andra skrattade jag högt. Medan jag satt på tåget hem till mina föräldrar, eller på lokalbussen på väg till jobbet. 

    Annars finns det mängder av bra fantasy om man vill drömma sig bort till andra världar. David Eddings böcker är bra, Sagan om Elenien och Tjuven Althalus är mina personliga favoriter


    Jag har läst lite av en man som heter ove, men jag måste nog ge den en chans till nu då :D Har inte han nyligen släppt en ny bok också?
  • Plätti­s
    Äldre 23 Sep 17:05
    #5
    Isabelles skrev 2014-09-23 16:35:31 följande:
    Jag har läst lite av en man som heter ove, men jag måste nog ge den en chans till nu då :D Har inte han nyligen släppt en ny bok också?
    Han kanske inte skriver för alla, men jag älskar hans raka sätt. Och hur han har en miljon sidospår, men jag har följt hans blogg i flera år och är hjärntvättad sedan länge

    Nya boken kommer i oktober! Britt-Marie var här heter den. Och utifrån vad jag förstått om den handlar den om fotboll, kärlek och att få en andra chans. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 23 Sep 18:23
    #6
    Plättis skrev 2014-09-23 17:05:32 följande:
    Han kanske inte skriver för alla, men jag älskar hans raka sätt. Och hur han har en miljon sidospår, men jag har följt hans blogg i flera år och är hjärntvättad sedan länge

    Nya boken kommer i oktober! Britt-Marie var här heter den. Och utifrån vad jag förstått om den handlar den om fotboll, kärlek och att få en andra chans. 
    Åh herrejesus vad glad jag blev av detta inlägget! Jag hade inte en aning om att det kommer en ny Backman-bok. Jag och min sambo har legat och sträckläst böckerna för varandra! Fredrik Backman är en given favorit! Jag var tvungen att googla och läsa beskrivningen själv! Här skall läsas, skrattas och gråtas! <3
  • Plätti­s
    Äldre 24 Sep 07:48
    #7

    instagram.com/p/tTLtbrjM6C/

    Han har lagt upp första sidan på sin Instagram


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 24 Sep 11:14
    #8
    Plättis skrev 2014-09-24 07:48:55 följande:

    instagram.com/p/tTLtbrjM6C/

    Han har lagt upp första sidan på sin Instagram


    Åh! Plättis, du är ju helt underbar! :D :D
  • Äldre 25 Sep 11:45
    #9
    Isabelles skrev 2014-09-22 16:27:39 följande:

    Hejsan! Jag söker efter lite nya bra böcker att läsa nu när hösten äntligen har kommit =) Finns ju inget bättre med tända ljus och en bra bok som sällskap nu när regnet vräker ner. 

    Jag kan börja med att tipsa om en bok som heter Byggfirman som är skriven av författaren Staffan Nordstrand. Den är väldigt underhållande och bra!

    Här har ni den om ni vill läsa mer: http://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789186505486

    Så om ni har fler tips på bra och nya böcker skriv gärna här! =)

    Tack!


    Gud vad roligt! Den där måste jag köpa. Staffan är otroligt duktig!

    Sen den där nya boken Britt-Marie som Backman har skrivit bara måååste jag ha! Underbart med höst och boksäsong! ;D 

    Idag börjar ju bokmässan i Gbg. Någon som ska dit?
  • Äldre 7 Oct 16:48
    #10

    Jag missade bokmässan i år men jag hittade en kort och bra recension av boken jag tipsade om på en blogg som jag följer: http://www.finest.se/userBlog/?uid=50975&beid=2759747

  • Äldre 8 Oct 19:04
    #11

    jag har fått ett tips från min karl och hans kompis - Lovecraft. alltså det är författaren, han skrev visst många monster/skräckböcker. och när dom berättar om olika böcker så låter det ju som att de böckerna skulle passa mig perfekt! vi ska på bibblan imorn och kolla om dom ha några av han :) 

  • Äldre 4 Nov 15:51
    #12

    Filibustern, hittade du några såna böcker? De låter ju lite kul med något lite ovanligare läsning emellanåt :) 

  • Äldre 4 Nov 16:27
    #13

    jo då! lånade en stor novellsamling och en mindre novell. den mindre novellen var bra! har inte läst alla noveller i storboken, men. ja.. det är en speciell författare. behöver inte nödvändigtvis varar monster alla gånger, utan det kan handla om psykisk ohälsa så att säga. folk som är galen. t.ex novell berättades av en man som berättade om en, för oss, konstig värld, men för han var ju det den normala världen, och han förstod inte varför dessa konstiga varelser höll honom fången i ett vitt rum. eller nåt sånt. 
    och korta noveller var det, vilket jag gillar ibland^^ typ en del var bara 4 sidor långa. 

    en del bra, en del liksom "...va?"- känsla över det hela. men jag tror han är en författare man ska pröva på i alla fall^^ 

  • Äldre 25 Nov 12:05
    #14
    filibustern skrev 2014-11-04 16:27:19 följande:

    jo då! lånade en stor novellsamling och en mindre novell. den mindre novellen var bra! har inte läst alla noveller i storboken, men. ja.. det är en speciell författare. behöver inte nödvändigtvis varar monster alla gånger, utan det kan handla om psykisk ohälsa så att säga. folk som är galen. t.ex novell berättades av en man som berättade om en, för oss, konstig värld, men för han var ju det den normala världen, och han förstod inte varför dessa konstiga varelser höll honom fången i ett vitt rum. eller nåt sånt. 
    och korta noveller var det, vilket jag gillar ibland^^ typ en del var bara 4 sidor långa. 

    en del bra, en del liksom "...va?"- känsla över det hela. men jag tror han är en författare man ska pröva på i alla fall^^ 


    Detta lät spännande, man kanske ska prova på det :)
Svar på tråden Boktips!