• Äldre 18 Sep 10:55
    1186 visningar
    4 svar
    4
    1186

    Brudklänning på festen?

    Hej!
    Vi ska gifta oss på en strand i Thailand i januari och ha bröllopsfesten i en hyrd lokal två veckor efter vi kommit hem. Nu till min fråga..Vad ska jag ha på mig på festen???
    Klänningen jag ska ha på stranden vid ceremonin är en tunn axelbandslös klänning i chiffong och det känns inte som bröllopsfest i norrland i februari om ni förstår? ;)

    Hur gör andra..ska jag köpa en vanlig festklänning, ska den isåfall vara vit??
    Hjäälp!

  • Svar på tråden Brudklänning på festen?
  • Äldre 18 Sep 12:46
    #1

    jag kommer i alla fall byta till en festklänning som är lite kortare eftersom min brudklänning har ganska långt släp. Men festklänningen jag ska ha kommer påminna om brudklänningen

  • Äldre 19 Sep 19:29
    #2

    eftersom det är din egen bröllopsfest så tycker jag ju att du ska vara klädd som den brud du ändå är.
    Jag tycker gott att du kan ha den klänning du har men lägg till ett pr fina strumpbyxor och kanske en snygg bolero att ha ovanpå klänningen. Så mycket utomhus är du väl ändå inte ändå. Vinterkängor och jacka har du ändå bara på dig dit och hem. Och det kan  nog vara skönt att ha lite tunnare kläder på festen som ju kan ha tedndens att vara varm och svettigt vartefter timmarna går på kvällen.

  • Äldre 19 Sep 19:29
    #2

    eftersom det är din egen bröllopsfest så tycker jag ju att du ska vara klädd som den brud du ändå är.
    Jag tycker gott att du kan ha den klänning du har men lägg till ett pr fina strumpbyxor och kanske en snygg bolero att ha ovanpå klänningen. Så mycket utomhus är du väl ändå inte ändå. Vinterkängor och jacka har du ändå bara på dig dit och hem. Och det kan  nog vara skönt att ha lite tunnare kläder på festen som ju kan ha tedndens att vara varm och svettigt vartefter timmarna går på kvällen.

  • Himla
    Äldre 19 Sep 20:26
    #3
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-09-19 19:29:08 följande:

    eftersom det är din egen bröllopsfest så tycker jag ju att du ska vara klädd som den brud du ändå är.
    Jag tycker gott att du kan ha den klänning du har men lägg till ett pr fina strumpbyxor och kanske en snygg bolero att ha ovanpå klänningen. Så mycket utomhus är du väl ändå inte ändå. Vinterkängor och jacka har du ändå bara på dig dit och hem. Och det kan  nog vara skönt att ha lite tunnare kläder på festen som ju kan ha tedndens att vara varm och svettigt vartefter timmarna går på kvällen.


    Instämmer helt!
  • Äldre 2 Oct 13:10
    #4

    Jag kommer byta bröllopsklänning efter middag och bröllopsvals, för min klänning är lite tung och har släp.


    Jag vill fortfarande vara brud, så jag har köpt denna.


    instagram.com/p/tjm8uNMQ8U/


    Det jag gillar med den är att jag kommer att kunna ha den efteråt också, men att jag eventuellt kortar den.

    Hoppas du hittar något som passar digGlad

Svar på tråden Brudklänning på festen?