• Äldre 17 Sep 13:21
    1279 visningar
    2 svar
    2
    1279

    Lokal för både vigsel, middag o fest i SKÅNE

    Hejsan allihopa, jag är på jakt efter en passande lokal med fina omgivningar i Skåne. Jag har en hel del önskemål o undrar om någon kanske känner till något passande ställe? Mina önskemål är följande: 

    - Vill kunna vigas på platsen, gärna utomhus i vacker naturskön miljö
    - Middag o fest ska ske på samma plats så att transport för gäster inte är nödvändigt (vi har många vänner från utlandet som kommer hit)
    - Stället ska kunna hålla ca 100pers
    - Vi vill kunna ta med både egen mat o dryck (ev egen catering-firma el liknande)
    - Vi vill ha möjlighet till både DJ o band så gärna ett bra festställe med mycket möjligheter
    - Vi vill kunna festa så länge det bara går på natten, så ingen curfew till 01 eller så
    - Boende för gäster ska helst finnas nära till hans, ev på samma ställe 
    - Maxpris 40 000 kr (men gärna lägre såklart, detta är bara vårt maxtak)

    Känner ni till något ställe som tickar i så många av mina önskemål som möjligt? Har ni några bra tips? Tack så hemskt mycket i förväg Glad

    P.S: ny här på sidan o detta är min första tråd, hoppas jag gjort rätt med allt Tungan ute
  • Svar på tråden Lokal för både vigsel, middag o fest i SKÅNE
  • Anonym
    Äldre 17 Sep 18:06
    #1

    Fulltofta slott festlokal. Kolla upp det på Facebook. Tror det är det perfekta o matchar i princip alla era krav. Där ska jag o min sambo gifta oss. Däremot kan de bli lite trång med 100 personer men om jag inte har för mig fel, så går det bra ändå.

  • Äldre 17 Sep 19:10
    #2

    Esperöds Herrgård i Kivik! Underbar miljö! Ska själv gifta mig där nästa helg! :) Har för mig att lokalen tar 120 pers. Det är egen catering som gäller, ingen tidsgräns för festen, och gott om bnb:s och hotell i Kivik till bra priser!! finns en underbar park i anslutning till lokalen och även en mingellokal om vädret inte skulle tillåta utomhusmingel! :)
    Det har en hemsida, så kika på lite bilder där! :)
    Hoppas jag varit till hjälp!

Svar på tråden Lokal för både vigsel, middag o fest i SKÅNE