• Äldre 10 Sep 20:26
    2223 visningar
    9 svar
    9
    2223

    ¨ ¨*:+..+¤+:.:¨JULTRÅDEN 2014¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨

    Jag vet...tidigt ute men faktum är ju att det närmar sig med stormsteg, idag presenterades vilken smak årets BLOSSA glögg har, den har smaken lavendel!   

    Eftersom jag själv är barnsligt förälskad i julen och dess förberedelser, så startar jag denna tråd i förhoppning om att vi julgalna hjälps åt att samla recept, tips, idéer och pyssel...

    Hoppa på släden som tar oss med på en resa till julens land!


    /Tina Gustafsson = Hjärtat

  • Svar på tråden ¨ ¨*:+..+¤+:.:¨JULTRÅDEN 2014¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Äldre 10 Sep 20:43
    #1

    I förrgår så slog jag in mina första julklappar   


    Jag tycker det är otroligt skönt att att vara ute i god tid så slipper man stressa i slutet och just julklappar är en sak jag kan bli väldigt stressad av.


    Julböcker och jultidningar älskar jag så när jag var och shoppade härom dagen fick en ny bok följa med hem som heter Julfika och den släpptes nu under september till alla bokhandlare.


    När börjar ni slå in julklappar och handla saker som hör till julen?


  • Aniara­4
    Äldre 10 Sep 21:07
    #2

    Oj. Jag gillar också att vara ute i god tid, särskilt eftersom jag inte pallar att vara på stan sista månaden före jul, men... Jag har inte riiiiiktigt accepterat att sommaren är slut än!

  • Äldre 10 Sep 21:52
    #3

    Lavendel? nej fy sjutton! Kommer väl smaka lika mycket tant som det stinker...


    Jul är jul, bara vanliga dagar. Lite röda dagar men mer än så är det inte för mig :)

  • Äldre 10 Sep 22:01
    #4

    Jag älskar julen, det är min absoluta favorittid på året. Men jag blir inte stressad av den. Vi har bestämt sedan länge med släkt och vänner att alla bara köper julklappar till sina barn, på så sätt kan man lägga lite mer pengar på sina egna barn också, om man nu vill det.

    De som firar jul ihop har knytis, så det är inte mycket mat att göra.

    Men för mig är det för tidigt nu. Jag går fortfarande utan strumpor och utan jacka, så julen känns vääääldigt långt bort I början på oktober sätter jag glögg och sedan smyger det igång. Brukar göra pepparkakshus fast barnen är vuxna, lussebullar ett par gånger innan lucia, julmust och tomteskum tidigt osv.

    Jag bara njuter av allting, känns något stressande så gör jag det inte. Vägrar att må dåligt av mig bästa tid

  • Äldre 11 Sep 06:12
    #5

    Fattar bara inte riktigt hur denna julturråd är kopplad till bröllopsforum. Hör inte den hemma på familjeliv.


    Live free, ride free
  • Äldre 11 Sep 07:15
    #6

    Jag älskar julen. Jag älskar att pyssla ihop julkorten, att få pynta vårt hem, att laga all mat, att göra julgodis, handla juklappar och att få slå in julklapparna i vackra paket.

    Vi brukar pynta ganska tidigt hemma. Runt 1a december, då tar vi även in julgranen. Vi brukar också gå på en massa olika julmarknader.

    Men jag har inte börjat tänka på julen ännu, det brukar bli när det mörknar ute och är kallt. Nu känns det fortf som sensommar.

  • Plätti­s
    Äldre 11 Sep 09:20
    #7

    Jag är också en julälskare, men jag börjar inte längta på riktigt förrän i mitten på november, och pyntar med ljusstakar och gardiner till första advent. Sedan lillasyster var liten har jag infört att vi bakar pepparkakor tillsammans en gång innan jul, och även att jag, mamma och systrarna tillsammans gör julgodis (oftast precis dagarna innan jul). .

    Nu är det dock alldeles för tidigt att tänka på jul, jag går fortfarande till jobbet med bara ben och ballerinaskor  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 11 Sep 10:11
    #8

    Åh julen som är så mysigt! Visserligen lite tidigt. men så fort det blir kallt börjar jag slänga ut mig "Snart är det jul" till min omgivnings förtvivlan Flört

    Ge mig oktober så kommer jag också börja kika på julklappar och planera det som ska bakas.

  • Äldre 12 Sep 14:19
    #9

    och den årliga glöggsmaken kommer väl såklart inte i lättglöggsversion antar jag.. :/

    Älskar också julen! Har haft julcravings i en vecka nu. Men försöker hålla mig till oktober åtminstone, i bästa fall november innan jag går bananas! ;)
    Julklappar är jag dock dålig på att köpa i förtid. Blir i värsta fall ett par dagar innan. men förra året var faktiskt alla klara i slutet på november och inpackade den 5 dec...

Svar på tråden ¨ ¨*:+..+¤+:.:¨JULTRÅDEN 2014¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨