• Äldre 6 Sep 13:06
    2685 visningar
    4 svar
    4
    2685

    Brännkyrka kyrka

    Hej på er,

    Vi är nya här och tänker att vi börjar med en gång och frågar för fullt :)

    Jag och min fästmö har äntligen bokat datum för vårt bröllop (22/8 -15) och planerar för fullt. Vi har bokat Brännkyrka kyrka i Älvsjö för vigseln och var precis där och rekade lite. Eftersom att det är en ganska spartansk kyrka är vi lite osäkra på hur vi ska dekorera till vigseln.

    Har vi några här som gift sig i Brännkyrka och kan dela med sig av lite tips, idéer eller kanske lite foton på hur ni dekorerade?

    Mycket tacksamma för alla råd :)

    //Jonas & Paulina

  • Svar på tråden Brännkyrka kyrka
  • Äldre 6 Sep 13:17
    #1

    Ni som inte varit får såklart också komma med idéer ;)

    Så här ser det ut inuti kyrkan:

  • Äldre 6 Sep 13:17
    #2

    Jag gifte mig där förra gången, vilket var -90 så det var ett tag sedan. Men jag gissar att den fortfarande ser likadan ut. Vi dekorerade ingenting, just för att den är så otroligt vacker i all sin enkelhet. Om man vill göra något skulle jag bara ha några kvistar av något slag vid ingången. Men som sagt, jag är partisk då det är en av mina favotitkyrkor. Jag är gift där, mina döttrar döpta och konfirmerade. Plus att jag varit där i flera andra sammanhang. Tycker hon är bäst osminkad

  • Äldre 6 Sep 13:18
    #3

    Hmm, fick inte med bilden - provar igen senare

  • AkJ
    Äldre 6 Sep 15:20
    #4

    Jag har aldrig varit i Brännkyrka på bröllop, men konfirmationer och begravningar. Trots att jag är ateist har jag valt att begrava nära där, just för att den är så enkel och inte utsmyckad, så jag säger som andra, att den är fin som den är. :)

    Lycka till!


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Brännkyrka kyrka