• Äldre 2 Sep 22:35
    1330 visningar
    4 svar
    4
    1330

    Lokal med bord och servis-Sthlm med omnejd

    Hej!
    Är i behov av tips på lokal (jättegärna sjönära) i Sthlmsområdet. Det behöver inte vara i city utan gärna utanför.
    Vi önskar följande:
    Lokal för ca 70 sittande gäster
    Egen mat och dryck
    Fungerande kök
    Bord och stolar
    Servis
    Att lokalen ligger naturnära och/eller sjönära
    Vi planerar att gifta oss sensommaren 2015.
    Alla tips tas tacksamt emot!! ????

  • Svar på tråden Lokal med bord och servis-Sthlm med omnejd
  • Äldre 26 Sep 13:07
    #1

    Hej!
    Vad roligt att du ska gifta dig. Jag är på jakt efter lokal i stockholm jag med. Kolskjulet verkar vara mysigt. Spana in det.

  • inkanp
    Äldre 26 Sep 14:41
    #2

    Hej!
    Vi ska gifta oss i november och har valt Vallentuna kyrka och därefter Mathiasgården (församlingsgården 50 meter bort). Kyrkan och lokalen ligger vid Vallentunasjön.

    Lokalen är stor och rymmer uppåt 120 personer har jag för mig. Dock så kan man skärma av med vikväggar om man vill ha det lite mindre och mysigare :) Köket är stort, luftigt och bra. Det har tyvärr bara en ugn men ordentligt med servis-delar inkl. uppläggningsfat, kattebryggare, stora kastruller mm. Dessutom är den billig, vi betalar ca 5 000 kr för att hyra den från fredag kl 16.30 till söndag kl 09.00.

    Det finns tyvärr inga bra bilder på lokalen men här kommer en länk med lite info: http://www.vallentunaforsamling.se/kyrkor-o-hus/mathiasgarden

  • Äldre 27 Sep 11:29
    #3

    Kolskjulet är fantastiskt men har inte ett kök som kan användas för egen mat. Det är minimalt och de samarbetar med en cateringfirma som troligen är mycket bra men riktigt dyr. Det finns inget porslin eller liknande och går heller inte att sköta någon disk på plats så totalkostnaden blir (när vi räknade på ca 60 pers) runt 80 000 kr. Så har ni inte den budgeten tipsar jag om att titta på annat.

    Jag tror bästa tipset är att titta på olika bygdegårdar, de ligger ofta lite utanför (och ofta naturskönt) och där brukar man kunna lösa mycket själv. 

  • Äldre 28 Sep 21:03
    #4

    Tusen tack för tipsen! Undersöker allt med ljus och lykta! :)

Svar på tråden Lokal med bord och servis-Sthlm med omnejd