• Äldre 2 Sep 11:33
    2125 visningar
    2 svar
    2
    2125

    Hjälp mig ordna fruhippa!

    Hej!
    Våra vänner överraskade oss med att gifta sig i lördags och jag och min man var de enda som fick äran att vara med och agera vittnen:)

    Hon vill nu inte ha någon möhippa (fruhippa) säger hon. Men jag vet att hon skulle bli glad ifall jag ordnade en heldag för bara henne och mig och möjligtvis med en till nära vän till henne. Men jag vet inte riktigt vad man ska hitta på.
    Hon vill absolut inte göra pinsamma grejer ue bland folk..
    Hon gillar 50talsstilen och det lite kitshiga.. drömmen hade ju varit ifall det finns något ställe där man kan få prova massa 50tals kläder och fotograferas men det kan jag inte hitta..
    Alternativt en ordentligt fixad hemmakväll.. dekorera fint o göra god mat..;D

    Vet ni något bra 50talsställe som också serverar milkshake med Cherry on top så är jag tacksam för tips då hon velat ha en sån hur länge som helst! ;D

    Har någon er ordnat en fruhippa? Hur långt efter ordnade ni den och vad gjorde ni? Alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Hjälp mig ordna fruhippa!
  • Äldre 2 Sep 11:38
    #1

    Låter ju jävligt skumt att de gifter sig i smyg och sedan vill ha en fruhippa är det inte antingen eller? Skall bara du och hon deltaga då, de enda som var på bröllopet?

    vart finns ni? hur många blir det? Vad ligger budgeten på?


    Live free, ride free
  • Äldre 2 Sep 12:33
    #2
    Nightrod skrev 2014-09-02 11:38:53 följande:

    Låter ju jävligt skumt att de gifter sig i smyg och sedan vill ha en fruhippa är det inte antingen eller? Skall bara du och hon deltaga då, de enda som var på bröllopet?

    vart finns ni? hur många blir det? Vad ligger budgeten på?


    Det står i TS både att den nygifta inte vill ha en fruhippa men att TS gärna ordnar en ändå. Det står också att det i så fall blir TS och den nygifta, eventuellt en kompis till. 

    TS, tyvärr har jag inga direkta förslag. Har hon egna 50-talsklänningar kanske man kan boka en vanlig fotograf och ta lite bilder. Eller anlita någon duktig amatör?
Svar på tråden Hjälp mig ordna fruhippa!