• carola78

    Hjälp mig att hitta en klänning för kallare dagar (gästklänning)

    Vi är bjudna på bröllop den 25/10 i norra delarna av Sverige, så temperaturen kan krupit ner en aning.


    Jag har inte en aning om vad man ska klä sig i den årstiden, klädkod är kavaj.


    Så snälla kan någon bomba mig med länkar och bilder på fina klänningar.


    Vill gärna ha en som man kan använda vid senare tillfällen. Inga stora pösiga saker och urringat är ganska svårt då jag inte har något som fyller ut klänningarna :)

  • Svar på tråden Hjälp mig att hitta en klänning för kallare dagar (gästklänning)
  • Plättis

    Nu vet jag inte hur långt norrut du ska, men i Umeå i slutet på oktober kan det antingen ha börjat snöa eller vara helt perfekt höstväder. Jag hade letat en knälång klänning i en fin höstfärg (älskar färgen på de här nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/oneness-1115/open-sleeve-shift-dress-111995-1126/ nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/oneness-1115/open-sleeve-shift-dress-111995-76/ men de kanske är lite för korta?) och sedan kombinerat med tjockare strumpbyxor och en kofta. Det är bättre att ha för många lager så man kan skala av än att behöva frysa. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • carola78

    Allt är av intresse, jag gillar sånt som sitter åt, iaf upptill. 


    Jag gillade den från Nelly. finns en risk att den kan bli kall men kan vara värt att testa. Det där med färger är väldigt svårt, den här årstiden går vi in i lite mörkare och murrigare färger. Kan man ha det på ett bröllop?


     

  • snowstars

    Jag var på bröllop i slutet på september förra året och hade en helsvart klänning i typ den här modellen: 

    www.ellos.se/ellos-sara-kelly/klanning-med-utstalld-kjol/437064&Ns=RankValue3|1&Nao=10&selArt=365461

    Köpte min på rea på H&M, den var jättefin.. Och så köpte jag en bolero i en lite mörkare lila färg, så det inte skulle bli så begravningsaktigt. 

    Tycker absolut man kan ha lite "murrigare" färger på ett höstbröllop. Det är ju såna färger man känner för den här tiden på året :) 

  • snowstars

    Bröllop brukar ju ofta ha en tendens att vara inomhus den tiden på året, så man kan ju klä sig efter det :) 

  • Plättis
    carola78 skrev 2014-09-02 12:16:41 följande:

    Allt är av intresse, jag gillar sånt som sitter åt, iaf upptill. 


    Jag gillade den från Nelly. finns en risk att den kan bli kall men kan vara värt att testa. Det där med färger är väldigt svårt, den här årstiden går vi in i lite mörkare och murrigare färger. Kan man ha det på ett bröllop?


    Om du klickar på Klänningar så finns de på första sidan båda två! 

    Ja, det tycker jag absolut att man kan ha. Jag hade inte kunnat ha en sommarfärg, typ persikorosa på ett bröllop i oktober, det hade känts fel. Om du är rädd att frysa går det ha leggings med sig att dra på senare på kvällen, eller yllestrumpbyxor (finns på Åhlens och HM) så håller du värmen hela kvällen
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Hjälp mig att hitta en klänning för kallare dagar (gästklänning)