• letsgetmarried

    Bröllop i Skåne- med möjlighet att vara utomhus

    Hej allihop!

    Jag måste inleda med att säga att jag känner mig totalt lost! Jag och min sambo ska (förhoppningsvis) gifta oss någonstans i Skåne (gärna Österlen eller Malmö) sommarn 2015. Jag har själv inte varit på ett enda bröllop tidigare, då ingen av mina vänner eller nära släkt är gifta. Vi kommer ha ca 70 gäster. Jag har försökt kolla runt på internet så vissa bitar har ju fallit på plats men jag har fortfarande måååånga funderingar. Skulle bli överlycklig om ni ville hjälpa mig med råd och tips och dela era erfarenheter.

    Trots att jag är total nybörjare på det här med bröllop så har jag målat upp en bild av hur jag vill ha det. Jag har en dröm att om vädret tillåter ha vigseln ute på en naturskön plats och sedan även ha mottagningen utomhus till levande musik (lillebror har ett band). Och sedan eventuellt flytta in på kvällen för festen (alternativt fortsätta även denna ute). Tycker det är så fint att vara utomhus! Är detta ett konstigt upplägg? Isåfall behöver jag hitta en lokal med möjlighet till utevistelse. Men hur skulle det fungera rent praktiskt? Det hade ju varit bäst med ordentligt underlag (typ asfalt) istället för gräs så man slipper bygga ett golv. Och sen måste man väl hyra tält, vilket jag antar kan bli ganska dyrt. Har försökt kolla runt men hittar typ ingen som haft liknande upplägg, är det väldigt krångligt? Hade gärna varit någonstans där man får ta med sig alkohol. På vissa ställen får man endast vara till typ 02, då våra vänner gillar party så hade jag gärna haft festen på ett ställe med möjlighet till att dansa natten lång.

    Någon som har förslag på lokal osv? Eller bara allmänna tips till en vilsen själ? Vår budget för bröllopet ligger väl på absolut max max 100.000 (är detta realistiskt?). HJJJÄÄÄÄLLLPPP MIIIIIGGGGG SNÄÄÄLLLLAAA!  <3 

  • Svar på tråden Bröllop i Skåne- med möjlighet att vara utomhus
Svar på tråden Bröllop i Skåne- med möjlighet att vara utomhus