• Äldre 29 Aug 21:48
    2446 visningar
    18 svar
    18
    2446

    Behöver hjälp med att hitta en ny...

    Brudar hjälp mig! Jag har snöat in på en klänning som jag aldrig kommer få, och jag hittar ingen som vinner denna klännings plats. Det är just känslan den utstrålar som jag inte hittar hos någon annan. 


    Orkar ni hjälpa mig med att hitta nått annat att spana på? Vet inte vart man ska leta... Det är alltså nått som har samma känsla som denna inte nödvändigtvis samma...


    Klänningen får gärna vara i organza/silkorganza och spets (lätta material). Får gärna ha snörning. Hålla sig under 4000 kr. Romantisk och effortless!

  • Svar på tråden Behöver hjälp med att hitta en ny...
  • Alylly­ra
    Äldre 30 Aug 13:25
    #1

    Du kan inte tänka dig att köpa den begagnad? Vet inte vilken storlek du har, men jag hittade dessa:

    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/77640/Alfred-Angelo-2123-Size-8.html

    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/76977/Alfred-Angelo-2123-Size-14.html

    Sen är det inte säkert de skickar till Sverige, men man kan ju fråga. Det finns ju även fler andrahandssiter för klänningar, det här var den enda jag kikade på.

  • Äldre 30 Aug 21:55
    #2

    Via www.mindromklanning.se kan du beställa en egendesignad klänning precis som du vill ha den. Jag kommer beställa en kopia av en klänning med hjälp av bilder via henne.

  • Himla
    Äldre 31 Aug 08:39
    #3

    Har du provat klänningen ifråga? jag råder dig att åka runt till olika bröllopsbutiker och prova mängder av klänningar, de har ju rea just nu på de flesta ställen så att hitta en klänning runt 4000 är inget problem. Men prova även sådant du inte hade trott du skulle vilja ha för ofta händer det att just de klänningarna passar en perfekt...Men det är svårt att toppa en klänning om man provat den och det är ens dröm...

  • Äldre 2 Sep 19:29
    #4
    Alyllyra skrev 2014-08-30 13:25:29 följande:

    Du kan inte tänka dig att köpa den begagnad? Vet inte vilken storlek du har, men jag hittade dessa:


    Det kan jag men det verkar svårt att få tag på bara.. men jag kollar in sånna sidor med..
    Trattkantarellen skrev 2014-08-30 21:55:48 följande:

    Via www.mindromklanning.se kan du beställa en egendesignad klänning precis som du vill ha den. Jag kommer beställa en kopia av en klänning med hjälp av bilder via henne.


    Jag har funderat på dem.. och skulle det bli beställa får kina så känns det ju bäst att göra de via ett företag så man har säkerheten om att det ska bli bra...
    Himla skrev 2014-08-31 08:39:29 följande:

    Har du provat klänningen ifråga? jag råder dig att åka runt till olika bröllopsbutiker och prova mängder av klänningar, de har ju rea just nu på de flesta ställen så att hitta en klänning runt 4000 är inget problem. Men prova även sådant du inte hade trott du skulle vilja ha för ofta händer det att just de klänningarna passar en perfekt...Men det är svårt att toppa en klänning om man provat den och det är ens dröm...


    Det har jag inte och jag vet man borde det! Men det är nödvändigtvis inte just den här klänningen men just känslan det avger så att säga! 
    Men självfallet får jag ta mig iväg och testa nånstans. Tar alla avgift för att man ska få komma och prova?

  • Äldre 2 Sep 19:30
    #5

    Och även om man skulle titta på begagnade så är det en rätt saftig summa för mig iallafall! Vår budget är inte så stor...

  • Anonym
    Äldre 4 Sep 18:57
    #6
    Vichy skrev 2014-09-02 19:29:15 följande:
    Det kan jag men det verkar svårt att få tag på bara.. men jag kollar in sånna sidor med..
    Trattkantarellen skrev 2014-08-30 21:55:48 följande:

    Via www.mindromklanning.se kan du beställa en egendesignad klänning precis som du vill ha den. Jag kommer beställa en kopia av en klänning med hjälp av bilder via henne.


    Jag har funderat på dem.. och skulle det bli beställa får kina så känns det ju bäst att göra de via ett företag så man har säkerheten om att det ska bli bra...Det har jag inte och jag vet man borde det! Men det är nödvändigtvis inte just den här klänningen men just känslan det avger så att säga! 
    Men självfallet får jag ta mig iväg och testa nånstans. Tar alla avgift för att man ska få komma och prova?

    Jag hittade visserligen min klänning på det första stället jag var o tittade på..men jag har aldrig hört att man skulle behöva betala för att prova klänningar...
  • Alylly­ra
    Äldre 5 Sep 12:14
    #7
    Anonym skrev 2014-09-04 18:57:40 följande:
    Jag hittade visserligen min klänning på det första stället jag var o tittade på..men jag har aldrig hört att man skulle behöva betala för att prova klänningar...
    Jodå, det är rätt vanligt på vissa ställen att man betalar en liten summa om man bokar tid för provning. Sen dras den summan av om man väljer att köpa sin klänning från den butiken. Det är ett sätt för klänningsbutikerna att tjäna en liten slant på alla de som bara provar för att sen beställa från internet, antar jag.

    Men jag undvek själv sådana butiker som tog avgift och gick bara till de som inte gjorde det. Det finns massor av butiker som inte tar avgift, det gäller bara att kolla villkoren på hemsidan innan man går dit :)

    Vichy, letar du i Stockholm?
    Kan tipsa om Zelini, de verkar ha rea just nu. Sen finns ju Bridal Outlet i Ropsten, de har rimliga priser vad jag har förstått.
  • Anonym
    Äldre 5 Sep 12:35
    #8
  • Äldre 6 Sep 23:37
    #9

    Det var lite fräckt tycker jag.. att ta betalt för att någon ska prova ens klänningar.. 


    Prova så mycket du kan.. som någon skrev ovan.. det är inte alltid det man tror man vill ha som är bäst... Jag skulle inte ha tyll och inte någon slöja.. men jag slutade med en klänning med tyllkjol och slöja..! ;) Det var kärlek så fort den kom på! :)


    Hoppas att du hittar din drömklänning till ett bra pris!

  • Anonym
    Äldre 8 Sep 11:58
    #10
    sofiemagdalena skrev 2014-09-06 23:37:25 följande:

    Det var lite fräckt tycker jag.. att ta betalt för att någon ska prova ens klänningar.. 


    Fast... varför det?
    Det kostar ju för butiken att köpa in klänningar, hyra lokal, hålla lager och ha personal på plats som hjälper dig på och av med klänningen, ser och ger tips på vad du passar i. Det är ju en tjänst som man utnyttjar, precis som andra tjänster.

    Men det är ju fritt för butiken att ta en avgift, precis som det är fritt för dig som kund att inte gå dit om du tycker att det är snålt/fräckt. Jag undvek själv alla butiker som hade avgift för provning, men jag tycker inte att det är konstigt att vissa vill ha det.
  • Alylly­ra
    Äldre 8 Sep 12:05
    #11
    Anonym skrev 2014-09-08 11:58:33 följande:
    Fast... varför det?
    Det kostar ju för butiken att köpa in klänningar, hyra lokal, hålla lager och ha personal på plats som hjälper dig på och av med klänningen, ser och ger tips på vad du passar i. Det är ju en tjänst som man utnyttjar, precis som andra tjänster.

    Men det är ju fritt för butiken att ta en avgift, precis som det är fritt för dig som kund att inte gå dit om du tycker att det är snålt/fräckt. Jag undvek själv alla butiker som hade avgift för provning, men jag tycker inte att det är konstigt att vissa vill ha det.
    Idiotiska anonymitet... Fattar inte varför den inte säger till att jag måste välja längre. Det var inte meningen att vara anonym, ber om ursäkt för det! Tungan ute
  • Anonym
    Äldre 10 Sep 07:32
    #12
    Anonym skrev 2014-09-08 11:58:33 följande:
    Fast... varför det?
    Det kostar ju för butiken att köpa in klänningar, hyra lokal, hålla lager och ha personal på plats som hjälper dig på och av med klänningen, ser och ger tips på vad du passar i. Det är ju en tjänst som man utnyttjar, precis som andra tjänster.

    Men det är ju fritt för butiken att ta en avgift, precis som det är fritt för dig som kund att inte gå dit om du tycker att det är snålt/fräckt. Jag undvek själv alla butiker som hade avgift för provning, men jag tycker inte att det är konstigt att vissa vill ha det.
    Skulle aldrig i livet betala för att prova klänningar i en butik!!! Tycker det är avskyvärt o vet att det blivit vanligt att göra så, jag har bojkottat de affärerna för det är så otroligt kundfientligt som det kan bli. Man ska vara service inriktad mot sina kunder. inte profithaj.
  • Anonym
    Äldre 12 Sep 14:01
    #13
    Alyllyra skrev 2014-09-05 12:14:01 följande:
    Vichy, letar du i Stockholm?
    Kan tipsa om Zelini, de verkar ha rea just nu. Sen finns ju Bridal Outlet i Ropsten, de har rimliga priser vad jag har förstått.
    Jag bor i Örebro och ska gifta mig i västra götaland... Är tyvärr inte så ofta i sthlm...
  • Äldre 14 Sep 00:25
    #14
    Anonym skrev 2014-09-12 14:01:54 följande:

    Jag bor i Örebro och ska gifta mig i västra götaland... Är tyvärr inte så ofta i sthlm...


  • Äldre 24 Oct 08:12
    #15

    Du har säkert redan hittat en klänningen, men om du har vägarna neråt Göteborg/Borås hållet så kan jag verkligen rekommendera en butik i Hällingsjö. Massor av klänningar till ett superbra pris!

    Skulle inte vara förvånad om du hittar något liknande det du söker där...  Cool

  • Äldre 24 Oct 08:14
    #16

    Ha, ha....
    Kanske ska skriva vad den heter också ;)

    Butiken heter The Wedding Room

    Kolla in deras sida på FB. Där har de ganska så mycket bilder upplagda och man kan enkelt fråga via meddelande.

  • Äldre 30 Oct 12:18
    #17

    Jag har inte hittat någon klänning än.. har faktiskt inte sökt lika aktivt nu när jobb och plugg kommit igång ordentligt.. men ska försöka ta mig kanske innan jul men annars i januari...

    tack ska kolla in dem! :)

  • Äldre 2 Nov 18:19
    #18

    Jag är själv helt förtjust i etsy. De försäljare jag titta på håller till i Europa och USA/Kanada. Har också svårt att tänka mig att handla från Kina. Letade rätt på några som kanske kan passa. 

    www.etsy.com/listing/97686271/white-chiffon-long-wedding-dress-grecian
    www.etsy.com/listing/176182370/long-sleeve-lace-wedding-gown-dress-with
    www.etsy.com/listing/166183616/maxi-wedding-gown-deep-v-neck-with
    www.etsy.com/listing/194977514/beautiful-lace-wedding-dress&br_feed_tlp=weddings
    www.etsy.com/listing/76454706/the-cactus-flower-wedding-dress-made-to&br_feed_tlp=weddings

    Tog lite olika stilar. Hoppas att jag var lite till hjälp iallafall Skrattande

Svar på tråden Behöver hjälp med att hitta en ny...