• Äldre 29 Aug 16:52
    9420 visningar
    4 svar
    4
    9420

    Mallar till save the date-kort

    Hej!

    Vi ska snart skicka ut våra save the date-kort, och kommer att göra det per mejl. Jag hittar tusentals superfina gratismallar för att göra kort men tyvärr är alla med åtminstone en del text som inte kan ändras, och den texten är på engelska. Och det känns ju en smula fånigt.

    Vet ni någon sajt där det finns mallar som är antingen på svenska eller där man kan ändra i all text?

    (Jag har aldrig saknat mina gamla godingar InDesign och Photoshop som nu, men det känns lite väl lyxigt att köpa dem bara för en inbjudnings skull. Våra riktiga inbjudningar kommer vi givetvis att beställa och skicka med vanlig post.)

    Hoppas på tips från er!

  • Svar på tråden Mallar till save the date-kort
  • Äldre 29 Aug 19:31
    #1

    Det går ju att göra en 30 dagars trial på hela Adobepaketet. Då får du båda programmen gratis :)

  • Äldre 3 Sep 11:10
    #2
    CountryGirl skrev 2014-08-29 19:31:15 följande:

    Det går ju att göra en 30 dagars trial på hela Adobepaketet. Då får du båda programmen gratis :)


    Ja, jag vet, men OK, jag är lite lat nu också :) Det är ganska mycket annat som får prioriteras före.

    Jag letar som fan efter sajter där man kan göra sina egna kort (gratis eller mot en kostnad) men har bara hittat sidor som trycker dem - dvs inga där man får kortet digitalt. Har ni några tips?
  • Äldre 3 Sep 11:23
    #3

    Jag vet att Rädda Barnen har en tjänst med e-vykort, dock 25 per kort.
    www.godahalsningar.se/

    Annars här, kanske inte så fina men gratis:
    www.dinstartsida.se/vykort/

    Jag har annars ett eget litet företag som erbjuder grafiska illustrationstjänster och kan hjälpa dig om du vill:

    frudatelje.se/

    Lycka till!

    Bästa Hälsningar

    Lena

  • Äldre 3 Sep 11:38
    #4

    Kan tipsa om en superfin gratismall som jag hittade nu: www.downloadandprint.com/free-wedding-invitation-templates/

Svar på tråden Mallar till save the date-kort